Dit moet dan specifiek voor toeristen gelden die eenmalig het land bezoeken.De Tanzaniaanse shilling is een gewoon geaccepteerd betaalmiddel in Oost Afrika ,kenya en Uganda en tevens ook in Burundi en Rwanda.Er is volop handel in deze munt in die landen,zelfs in Congo.Dan nog heb ik mijn twijfels bij deze informatie want ik ben zelf een keer met 15 miljoen shilling,een goede tas vol naar Nederland gegaan.Op JNIA airport is dit door de security mensen gevonden en heb hiet totaal geen problemen mee gehad.Heb dit meerdere keren meegemaakt,nooit problemen.Weet ook van zaken mensen uit Kenya dat er onbeperkt ongecontroleerd geldverkeer,cash,mogelijk is.Keniaans geld Tanzaniaans geld maakt niet uit.Het is waarschijnlijk een smoes om zoveel mogelijk buitenlandse valuta het land in te krijgen.Grote dure luxe aankopen moeten nog steeds met buitenlandse valuta worden gedaan en de dollar of euro is minder devaluatie gevoelig dan de Tanzaniaanse shilling.Gewoon meenemen dus als aandenken of souvenir,Tanzania heeft een van de mooiste bankbiljetten ter wereld!!!