Safari daar of hier regelen

  • TonS

    Wij gaan tijdens de kerstvakantie 2010 twee weken naar Tanzania met een groep van 8 personen.

    Aan het begin van de vakantie willen we een safari maken van 5 dagen in het Noordelijke circuit vanuit Arusha. Vraag is nu: regel ik dat vantevoren of kan ik dat net zo goed daar doen? Ik weet dat er veel Safari-organisatoren in Arusha zitten, maar het is wel hoogseizoen dus misschien is het moeilijk iets direct voor de volgende dag te vinden om nog maar te zwijgen hoe je daar ter plekke een keus moet maken (kwaliteit?).

    VAnaf hier regelen is natuurlijk makkelijker en veiliger, maar is dat niet veel duurder? Ik heb nu wat aanbiedingen liggen van omstreeks €750 p.p. all-in voor een vijfdaagse safari. Weet iemand wat ik lokaal zou betalen?

    Alvast bedankt.

    Ton

  • patrick

    160us per persoon per dag,misschien nog korting aangezien je met een redelijk grote groep gaat.Alles inclusief eten drinken park fees etc.

  • Leo

    Als je het in Nederland regelt, bijvoorbeeld via BahatiTravel.nl, heb je wel zekerheid en een betrouwbare Nederlandse partner.

    Bahati Travel werkt samen met lokale Tanzanianen omdat ze het erg belangrijk vinden om werkgelegenheid te creëren en de lokale economie te steunen. Ze werken met Tanzaniaanse gidsen die het land als hun eigen broekzak kennen. Deze hebben wildlife- en natuurstudies met succes afgerond en spreken goed Engels. De gidsen zullen u de wonderen van Tanzania laten beleven en u alles vertellen over dit mooie land en zijn tradities.

    Ik heb er goede ervaringen mee!

  • patrick

    Is zekerheid en een betrouwbare Nederlandse partner 50 euro per dag meer waard?Ik bedoel hiermee dat als men via een Nederlandse partner een reis regelt er gegarandeerd meer moet worden betaalt dan als men dat ter plekke doet.In Tanzania zijn er genoeg travel agencies die zeer goede service bieden voor een goede prijs kwaliteit verhouding.Nederlanders heb je daar absoluut niet bij nodig.Mijn advies:regel alles ter plekke,daar doe je de lokale bevolking pas een plezier mee.

    De reactie van Leo is overbodig en niemand in Tanzania zit te wachten op reclame voor Bahati Travel of andere soortgelijke tussenpersonen.

  • Joke

    (255) 754 688 933 …rafikitours@yahoo.com informeer hiereens bij John Exaudi. Een echte safari guide/driver.

    Ik heb er hele goede ervaringen mee. Een een Afrikaan.

    Veel succes.

    Joke

  • Sylvester

    Hoi,

    Kijk eens bij het smoelenboek, Lifetime. Hoor er goede dingen van en niet te duur.

  • patrick

    Ben absoluut tegen het maken van reclame op dit forum maar daar er meerdere mensen gebruik maken hiervan wil ik je toch enkele tips geven met bijbehorende bedragen,Ben zelf gedurende de laatste 9 jaar in Tanzania te vinden,dwz woon de helft van het jaar daar en de andere helft in Nederland.Heb hierdoor vele goede contacten opgebouwd met name in de reisbranche.Jouw vraag hier of daar regelen is voor mij makkelijk te beantwoorden.Daar regelen.Een voorbeeld:Je 5 daagse safari met acht personen,inclusief eten en drinken,overnachtingen,park fees en transport kan ter plaatse voor 800$ pp worden gerealiseerd.Je gaat in deze vijf dagen naar Arusha National Park,Lake Manyara,Olduvai Gorge,Ngorongoro National Park en de Serengetti.Dus met de hedendaagse koers ongeveer 625-650 euro per persoon,ter plaatse te voldoen,dag van vertrek.

    Je hebt 14 dagen de tijd dus nog voldoende tijd om er eventueel een trip naar Zanzibar aan vast te plakken of om The Southern Circuit te bezichtigen.

    Enkele voorbeelden:

    Dagtrip Zanzibar:Vertrek vanaf Dar es Salaam per vliegtuig naar Stonetown,citytour en lunch:135 euro per persoon.

    Twee daagse trip naar Zanzibar:Vertrek vanaf Dar es Salaam per vliegtuig naar Stonetown,citytour,overnachting in Mtoni Marine,relaxing op het strand of bij het hotelzwembad alle transfers inbegrepen:199 euro pp.

    Selous Game reserve:Dagtrip naar Selous per vliegtuig,morning game drive of een boating safari op de Rufiji River,lunch en transfers inbegrepen:425 euro per persoon.Twee dagen met overnachtingen in lake Manze camp:579 euro per persoon.

    Mcht je vragen of informatie nodig hebben,stuur mij dan een emailtje.

  • gert jan negrijn

    Net terug uit Kenia. Daar is het aanzienlijk voordeliger om het zelf te regelen.

    Kijk in lokale safari winkels, deze kunnen op korte termijn dingen regelen.

    Laat je niet misleiden door de grote reisorg. Lokaal boeken komt de lokale economie meer / beter ten goede.

    Succes, Gert Jan Negrijn, Zaandam.

  • TonS

    Als ik het zo allemaal lees dan is het inderdaad lokaal wel goedkoper.

    Inmiddels zijn we met een groep van 10 personen, dus we zijn commercieel gezien wel een interessante groep en ik heb de neiging om gewoon lokaal iet te gaan regelen. Enige zorg is dat we wel tijdens het hoogsiezoen komen. We komen in Arusha aan op 24 december en ik zou graag op 26 december 's ochtend willen vertrekken. Dat betekent dat ik het ter plaatse op eerste Kerstdag zou moeten gaan regelen. Is dat een probleem?

  • patrick

    Kan een probleem zijn,de meeste travelagencies die een kantoor hebben zijn dicht.Je hebt wel een dag nodig om meerdere agencies te bezoeken en een vergelijkend onderzoek te doen.Het kan wel binnen een dag geregeld worden maar pas op dat je geen kat in de zak krijgt.Deze feestdagen zijn niet de meest ideale om je trip te regelen ter plekke.Ga een dag eerder en regel het voor de feestdagen.