Waar safari het best te boeken?

• Avion

Hoi, wij hebben onze reis bij Bex geboekt; een reis waar je in lodges overnacht.

Dat is ons goed bevallen.

Dit is volgens mij ook de goedkoopste lodgesreizen naar Kenia en Tanzania.

Alleen 1 ding: ze doen de reizen in busjes en we zaten met z'n achten in een busje.

Waardeloos: je gaat elkaar iriteren omdat deze busjes te klein zijn voor 8 personen.

Je moet hoogstens met 6 personen in zo'n busje zitten.

Dan heb je goed de ruimte om te fotograferen/filmen.

Groet, Avion

• rich

wij gaan 6 november met koning aap 23 dagen met daar aan vast een dag of twee strand kijk volgende maand eens op www.suzanvanbeurden.nl wij gaan probeeren de site te onderhouden tijdens onse vakantie en kijk eens op de site van konig aap zelf meschien kan ik je zo helpen een beslising te nemmen

groetjes rich

• ik

Wij zijn in september met Hotelplan meegeweest naar Tanzania en een weekje strand in Kenia. Ik moet zeggen erg prijzig maar elke cent waard. Alles is perfect geregeld; Hotelplan had onze safari's uitbesteed aan Leopard Tours en dat was helemaal goed. Mooie 4wd, aardige chauffeur die respect heeft voor de natuur (Predators heeft dit niet aangezien door kuddes heen scheuren enz. en helaas was dit niet een incident!!!! Alles voor de mooie foto's denk ik dan, de echte natuurliefhebber!!!)

Kortom Hotelplan Tanzania Experience………

Inenting gewoon naar GGD die weten precies wat je moet hebben en geven je ook voorlichting in de verschillende malaria tabletten (Malerone was goed geen bijwerking).

Visa; als je goed voorbereid er heen wilt gaan dan regel je dat gewoon in NL, ook al is het zonde van je tijd om naar Den-Haag en Nieuwerkerk te gaan het is toch voor pret voor je vakantie en je hebt alles al zodat je bij de grenzen iet hoef te wachten enzo… Wel zo prettig…

• Nienke&Marco

Beetje lastig reageren naar iemand die zich ‘ik’ noemt. Komt mij over als iemand die er belang bij heeft om Leopard te promoten en andere organisaties af te kraken. Prima, maar je meld dan wel bij naam!

Onze ervaring is dus anders en overigens ben je daar zelf bij en verantwoordelijk voor!

• ik

Geloof dat als je het bericht echt leest dat je ziet dat dit niet het geval is… Voel je je misschien aangesproken?

• Monique

Als je een leuke safari wilt boeken en ook dat de vewrdoenste alleenn naar iemand in Tanzania gaan dan moet je even naar Sem Mbise in Arusha mailen. Zijn emailadres is semumbise@hotmail.com of icerestaurant@yahoo.com hij brengt je naar de meest mooie stukjes van Tanzania en is een erg goede driver/guide.

Succes en veel plezier in Tanzania.

groetjes Monique

• Scarlet

Wij hebben ook bij een lokale aanbieder geboekt, alleen moeten we nu het geld naar een rekening in Engeland overmaken, hebben jullie nog tips hoe dat het goedkoopste kan??

• Willy

Dan kun je toch via internetbankieren binnen landen van de EU gratis overboeken. Tenminste bij de SNS kan dit. Je moet dan wel de IBAN code e.d. van hun bank weten.Scarlet schreef:

>

> Wij hebben ook bij een lokale aanbieder geboekt, alleen

> moeten we nu het geld naar een rekening in Engeland

> overmaken, hebben jullie nog tips hoe dat het goedkoopste kan??

• beheerder

Vreemd, bij lokale operators kun je toch altijd gewoon cash betalen ter plaatse?

• Sander

Ik heb gemerkt dat ook lokale operators er wel prijs op stellen wanneer je lang van te voren wilt reserveren, dat je dan ook lang van te voren (aan-)betaalt. Zij houden immers een plaatsje voor je vrij… bovendien hoef je dan ook niet met het geld rond te zeulen ter plekke. Ik vond het best eng, al dat cash op zak…