Waar safari het best te boeken?

• Koen

Als je het overnachten in een tentje niet ziet zitten zul je een lodge safari moeten boeken. Ook deze kun je het beste via een lokaal bedrijf regelen.

Als je niet zoveel vertrouwen hebt in je Engels, probeer dan bijvoorbeeld iets te regelen met JMT (www.africanheart.com) in Arusha. Hiermee kun je in het Nederlands communiceren.

• anneke

hallo

wij hebben de jambo kenia safari gedaan met neckerman. Dit was in juni 2003.Dit was een safari van 5 of 6 dagen.bij het bedrag komt uiteraard wel je luchthavenbelasting en je verzekering erbij.De visa kun je het beste in de landen zelf kopen, Dit kan op het vliegveld en kost 50 dollar. Het bespaart je de trip in nederland naar Den Haag,want je bent de hele dag kwijt voor een visum en daar kost het 50 euro! Je inentingen kun je beste bij de GGenGD halen. Die geven je ook nog tips voor je gezondheid.Wil je een uitgebreide safari met de serengeti en de masai mara: dan moet je eens bij bex kijken op internet. Dat hebben wij dit jaar gedaan en dat was in 1 woord: geweldig. Erg goed georganiseerd en geweldige lodges. Kost wat…Heb je ook wat!!Dat was een safari van 12 dagen. Tenzij je wilt kamperen,maar dat zagen wij niet zitten.De safari van neckerman en bex zijn all inclusive. Het enigste wat je moet betalen is je drankjes en die kosten bijna niks in zowel tanzania als kenia

• anneke

jammer dat je dit op deze manier je mening geeft.Ik vind dit wel een zeer negatieve reaktie op de manier waarop wij en de rest van deze mensen op de site onze safari in willen vullen.Het is nu eenmaal zo dat wij misschien de keuze hebben om onze vakantie zelf in te vullen. De lokaties in deze landen zijn dan ook voor elke portemonnee. Iedereen verdient er wat aan en ja, zo werkt het nu eenmaal in deze wereld.Ondanks alle “luxe” waar ik over kan beschikken heb ik respect voor de manier waarop deze mensen in deze landen moeten werken om een paar centen te verdienen. En dan hoop ik dat deze mensen in ieder geval een brood kunnen kopen als ik daar mijn geld uitgeef aan het toerisme!

• Soeplepel !!

Bedankt voor je reactie.

• Soeplepel !!

Ik kan bij Bex helaas niks vinden over Afrika, weet jij misschien waar het staat.

Grt.

Willy.

• anneke

willy,

Www.bex.nl,dan ga je naar vliegreizen en als je dat aanklikt kom je vanzelf bij kenia / tanzania.

• Soeplepel !!

sorry bij mij staan er dan alleen de landen China en Turkije. Ze zullen misschien nu een ander programma hebben.

Maar toch bedankt.

• Mirjam

Gewoon even doorzoeken en niet meteen opgeven. Binnen 30 seconden had ik het al gevonden dus zo moeilijk kan het niet zijn!

Klik op “Alle zomerreizen”.

Klik op “Vliegreizen”.

Klik op het rode vliegtuigje voor het totale aanbod.

Ze hebben de landen zelfs voor je op alfabetische volgorde gezet.

Succes!

• Marco&Nienke

Wij kunnen ons vinden in de woorden van de beheerder. Subtiel verwoorden (op schrift) is nu eenmaal lastig als je over de armoede problematiek spreekt.

Wij hebben onlangs een prachtige safari genoten in Tanzania via een lokale touroperator, Predators Safari Club. Je persoonlijke invulling en wensen zijn bijna allemaal bespreekbaar. De eigenaresse is Nabeela Khan en zij is zeer goed voor haar (lokale) personeel. Onze driver en kok straalde dat aan alle kanten uit.

Het is vast niet de goedkoopste touroperator, maar het geld is goed besteed en je krijgt absoluut waar voor je geld! Adres: www.predators-safaris.com. Je kan Nabeela ook gewoon bellen. Marco en Nienke

• Cindy

Hallo, ik weet een uitstekende safaricompany in Arusha. Zelf vertrek ik volgende week voor een aantal maanden naar Noord-Tanzania (voor de 3e keer inmiddels). We kennen ondertussen dus een aantal mensen in Arusha en dat is toch wel handig, ook voor safari's. Ik heb een goede betrouwbare vriend die ook een safaribedrijf heeft. Je kunt hem mailen en hij zal een goede prijs voor jullie maken. Zijn naam is Lazaro en email nsee31@yahoo.com Ookal twijfel je misschien om met hem te boeken, ik kan jullie wel aanraden om te informeren naar zijn prijzen en extra diensten, om goed te kunnen vergelijken. JE Jullie kunnen mij ook altijd mailen. Het is het proberen zeker waard!

Groeten,

Cindy