Waar kan ik een verloopplug kopen voor een versterker (Zie foto)?

Hoe heet deze plug? Hij komt van een versterker uit 1970, maar ik heb alleen maar van die speakers met draadjes. Waar kan ik een plugje kopen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Audio

Het beste antwoord

Waar de plug verkrijgbaar is, is al beantwoord, de naam van de plug blijft dan nog over:
Deze aansluiting is een DIN-luidsprekeraansluiting, de brede pen is de - en de ronde pen is de +.
Omdat de pennen niet erg veel stroom kunnen voeren is deze plug minder geschikt voor grote vermogens. (>100W)
DIN is een afkorting van Deutsche Industrie Norm, je vindt ze voornamelijk op apparatuur van Europese makelij uit de jaren 60.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Hier kan je ze kopen http://www.cjonline.nl/contents/nl/d280_Speakerpluggen.html Onderste setje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kijk op www.allekabels.nl die hebben daar van alles. En als je het niet kan vinden zit er een top klantenservice aan verbonden, foto erbij plakken en ze gaan voor je na of het op de site staan. Zo niet? Dan gaan ze kijken of ze het kunnen bestellen voor je.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zelfs sommige bouwmarkten en ijzerwarenwinkels verkopen ze. Met schroef- en soldeeraansluiting.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Conrad.nl, kabeldirect.nl