Hallo reizigers,
Afgelopen zomer ben ik naar Canada geweest en heb toen veel aan het prikbord forum gehad, eens kijken of dat hier ook zo is;)
In de zomer (waarschijnlijk eind juni) willen we voor ongeveer 2 weken naar Tanzania. Het idee staat nog in de kinderschoenen, dus vandaar hier even wat basis vragen.
Mijn idee is om ongeveer een week in het binnenland te verblijven en een week op Zanzibar met 2 personen.
De standaard reizen van de reisbureaus zijn erg duur, vanaf 3500 euro ongeveer, daarom ben ik aan het kijken of ik het een en ander zelf kan regelen. Ik wil eigenlijk niet meer dan 2500 euro uitgeven pp voor 2 weken vakantie.
Als ik bij de vliegtickets begin, dan loop ik direct al tegen een obstakel aan. Ik vind het lastig om goede en goedkope vluchten te vinden.
Ams - > Kilimanjaro -> Zanzibar -> Ams is de meest ideale route om te vliegen. Echter zijn de kosten hiervaan al 1100 euro per persoon.
Goedkoper kan ik het wel vinden, maar dan moet ik retour Dar es Salaam boeken, dat is 600 euro. Daar kleven nogal wat nadelen aan.
-Dar es Salaam richting Arusha is een volledige dag met de bus
-De vluchten zijn vaak met lange overstap
-De vluchten komen midden in de nacht aan.
1. Heeft iemand tips voor het boeken van vluchten voor deze route? (Is het een idee om naar Nairobi te vliegen bijvoorbeeld?)
2. In hoeverre zijn er ook “culturele” excursies? Naast de natuur lijkt ook de cultuur mij erg interessant.
3. Ik zit te denken om ongeveer een 5daagse safari te doen. Is dit voldoende en hoe duur zal dat ongeveer zijn?(Mag van mij wel met meerdere mensen en zo simpel mogelijk)