zelfstandig reizen door Tanzania

• Ingrid van de Wal

Hallo, graag wil ik in contact komen met mensen die zelfstandig door Tanzania gereisd hebben. Wij hebben het plan om voor 4 weken te gaan maar via alle internetsites kom ik maar niet op de benodigde informatie. Graag wil ik weten waar we het beste een auto kunnen huren met roof on top en op welke natuurparken we wel en niet zonder gids binnen kunnen.

Alle reacties en links zijn zeer welkom. Alvast bedankt

Ingrid

• Harry

Hallo Ingrid

Wij hadden zelf een Landcruiser gehuurd omdat wij de vrijheid van het reizen willen. Onze route liep van Nairobi via Arusha en safari naar de kust, waar wij in het Pepeoni resort een huis aan zee hadden gehuurd. Omdat wij ook de safariparken in wilden hadden wij een probleem. Veel safaribedrijven willen alleen met hun eigen auto's rijden, maar ik had geen zin om dan onze huurauto buiten het park te laten staan. Alleen de parken in kan ook, maar bv de Seregeti heeft de oppervlakte van Nederland. Dus verdwalen kan maar zo…. Wij hebben viavia kontakt gekregen met Afrorginal. En de oplossing was daar! In onze jeep met de gids en kok en alle koek en zopie voor 5 dagen de Seregeti door gereden. Een mooie oplossing! Richting de kust zijn wij bij Same de bergen ingereden richting Kisiwani en beland in een prachtige lodge. Het is een gebied waar geen toeristen komen, en dat maakt het heel oorspronkelijk. Bergroute redelijk te berijden.

Uiteindelijk zijn wij bij Pangani in het Peponi resort beland. Zeer de moeite waard en betaalbaar. Mooie plek aan een warme oceaan!

Zelf op pad… zeker doen!

Groeten, Harry

• Mel

Yep … Pangani is inderdaad een echte aanrader, maar als je nog wat verder met de veer oversteekt richting Ushongo Beach krijg je de meest prachtige stranden te zien.

Verschillende accommodaties van eenvoudig tot luxe, The Tides Lodge, The Beach Crab of Drifters. Loont echt de moeite hier ook eens naar te kijken.

Ik vond het bij Ushongo nog mooier dan Peponi.

En inderdaad zelf een auto huren is erg leuk, maar met de parken is dat wat moeilijker. Bovenstaande oplossing is een goed alternatief !

Wij zijn inmiddels 10 keer naar Oost Afrika geweest, en hopelijk zullen er nog vele gaan volgen ….

Groetjes

Mel en Kiboko

mel(at)inafrika.nl

• Peter

Zelfstandig reizen door afrika is heel leuk! ik heb zelf 2 maaden gebackpacked door Tanzania en het was super. sommige dingen vond ik echter fijn om gepland te hebben, zoals mijn safari. verder heb ik af en toe een scootertje gehuurd en heb ik mijn eigen plan getrokken. Mij heeft Makasa tanzanian Safari's heel erg geholpen. dit bedrijf is van een nederlandse en een tanzaniaan (ideale mix qua kennis en communicatie). kijk maar of je er wat aan hebt, mij hebben ze goed kunnen helpen