Max 6 uur/dag met 1 wagen in Ngorongoro

• robertD

Dag Allemaal,

Ik ben op zoek naar info over Tanzania en kwam terecht op deze website.

Ik heb op het internet zowel als op deze website gezocht maar ik heb nog niet de info gevonden.

Wij gaan volgend jaar in September voor 2 weken naar Tanzania: 1 week gamedrive in Ngorongor and 1 weekje uitblazen in Zanzibar.

Ik heb ondertussen een paar touroperators (zowel lokaal als in Tanzania) gecontacteerd voor een prijsofferte.

Eén van deze touroperatoes laat mij weten dat ieder voeruig maar maximum 6 uur per dag mag afdalen in de krater.

Ik vind nergens een bevestiging hiervan: niet op TANAPA, niet op het internet en ook niet hier.

Kan iemand mij dit bevestigen (of ontkennen) ?

Alvast bedankt

Groeten

Robert

• ruud

Hoi,

er is geloof ik wel iets van een tijdslimiet. Maar belanrijker is dat je niet een hele week in die krater wilt rondtoeren. 1 dag is mooi genoeg. Er zijn nog veel meer plekken waar je naar toe kunt gaan voor een mooie safari.

veel plezier

• Albert

Hallo.

Er is geen 6 uur limiet om in de crater te touren, er is wel een limiet in die zin dat je er om ongeveer 16.00 uur weer uit moet, de limiet voor het verblijf in Ngorongoro is 24 uur, langer betekent opnieuw betalen en dan kun je voor 200Usd extra weer de crater in voor een dag.

Voor meer informatie kun je me altijd mailen, doe graag een offerte.

Albert

• Foeks

Ik zou Ngorongoro ook beperken tot 1 dag. Ngorongoro is (relatief) klein en er zijn meer prachtige parken in de buurt: Serengeti, Tarangire zijn wat mij betreft de absolute aanraders. Serengeti kun je zonder problemen 3 dagen doorbrengen. Dit park is zo ontzettend groot met behoorlijk wat diversiteit in landschap (en dieren). Ook Tarangire is geweldig mooi. Prachtige natuur met gigantisch veel dieren.

Zie http://www.foxatafrica.blogspot.com/ voor een verslag van onze reis naar Tanzania als je meer informatie zoekt.