Safari vanuit Dar es Salaam/Zanzibar

• Sara

Dag,

Eind deze maand gaan we voor 7 dagen naar Dar Es Salaam/Zanzibar. Dar es Salaam is meer een tussenstop. Op de heenweg zullen we er alleen overnachten en de volgende ochtend naar Zanzibar vertrekken. Op de terugweg komen we aan in de middag (ong 1 uur) en vertrekken we de volgende ochtend. Gezien de korte tijd vroeg ik me af of het het waard is of zelfs mogelijk is om een national park te bezoeken. Voor zover ik het heb kunnen uitzoeken is Saadani National Park de dichtsbijzijnde park. Hebben jullie enig idee hoe lang de reis duurt en hoe het zit met vervoer. Mocht het te kort dag zijn is het dan verstandiger om vanuit zanzibar een dagtrip te maken naar het vaste land per boot of vliegtuig? En hoe zit het met de kosten?

Graag zie ik jullie reacties tegemoet.

Gr Sara

• patrick

De tijd is te kort.Een halve dag is de moeite niet waard daar de heen en terugreis veel tijd in beslag neemt.Heb eventueel wel andere alternatieven voor je.Een vlucht van Zanzibar naar Dar kost 120us per persoon.

Vanuit Dar kun je een dagtrip maken naar Selous.Met het vliegtuig heen en s-avonds weer terug met doorvlucht Zanzibar,een morning game drive en s-middags een boating safari op de Rufiji river.Alle transfers en lunches inbegrepen,kosten rond de 325 euro per persoon.

2dagen/1nacht Selous National Park.Vertrek vliegtuig ex Dar,alles inclusief kosten ongeveer 525 per persoon.

3dagen/2nachten Ruaha national Park.Vertrek met een vliegtuig ex Dar alles inclusief eten transfers overnachtingen en parkfees,kosten ongeveer 650 per persoon.

3dagen/2nachten Ngorongoro Crater Safari.Vertrek vliegtuig ex Dar alles inclusief,kosten 785 per persoon.

Hopelijk heb je hier wat aan en mocht je persoonlijke vragen hebben of antwoorden geef me even je email en ik neem contact met je op.

• Sara

Patrick erg bedankt! We moeten even kijken of ons budget het toe laat.

• GeGe

Patrick, neem even contact met mij op - groegee@hotmail.com Bvd GeGe

• marinda

Hoihoi,

Ik was benieuwd, wat je inmiddels heb gedaan?

Wij vertrekken dit jaar en ben benieuwd naar je ervaringen en kosten.

Bedankt

Marinda