28 Februari ga ik voor 3 maanden naar de Kilangalamissie in de arme provincie Rukwa in Tanzania.
Hier kun je ervaren hoe handjes hulp uit Nederlnad, en dat al meer dan 40 jaar!, een groot verschil maken in het dagelijks leven van mensen.
Voor wie zin en tijd heeft bied ik in die tijd een gastvrij onthaal … Een goed onderkomen, een goed bed, heerlijk eten … en voor wie zou willen een uitstekende ontspanningsmassage. Ook bent u meer dan welkom een kerkdienst bij te wonen (3 koren!), en de scholen, de medische post, de boerderij en het weeshuis te bezoeken.
De bewoners zijn trots op hun gemeenschap en zijn supergastvrij.
Kilangala ligt in de buurt van Sumbawanga. Vanuit Dar is het 2 dagen met de bus, met een overnachting halverwege. Het eerste deel van de reis gaat over de asfaltweg, deels door een klein natuurpark. Het 2e deel, langs de grens omhoog … gaat over de zandweg … die inmiddels wel meer modderweg zal zijn …
Een Zweedse busmaatschappij verkoopt tickets voor gereserveerde plaatsen! Voor het laatste stuk hebben we een 4 wheel … !
Als u na de wildparken nog wat tijd door wilt brengen, anders dan aan het strand … dan is dit een fantastische kans om meer van het land te zien en een aantal dappere, fiere, trotse Tanzanianers te leren kennen.
Met het ontwikkelen van wat toeristische activiteiten hoop ik wat meer werkgelegenheid voor de plaatselijke bevolking te maken!
Als het goed is blijf ik via email bereikbaar. In Tanzania koop ik een Afrikaanse telefoonkaart en zal tzt mijn nummer posten.
Op mijn blog www.bloggen.be/tevredenzijn kunt u wat foto's vinden van de omgeving en de mensen. En lezen waarom ik DAAR graag wil gaan wonen en werken. In ieder geval de komende 3 maanden.