Zelf iets ondernemen tijdens groepsreis

• Roos

Hallo, mijn vriend en ik willen graag dit najaar naar Oost-Afrika en hebben ons oog laten vallen op de groepsreis Kenia, Tanzania en Zanzibar van Summum. Dit omdat dit één van de goedkoopste reizen is met deze route en omdat mijn vriend nog nooit buiten Europa is geweest en niet zelfstandig door Afrika ‘durft’ te reizen. Wat ik me afvraag: in hoeverre heb je de gelegenheid om zelfstandig dingen te ondernemen? Er staat een aantal gamedrives ingepland op verschillende plaatsen, maar die duren niet de hele dag lijkt me? Is er in de natuurparken en daaromheen ook gelegenheid om zelf te wandelen of iets dergelijks? Of ben je min of meer verplicht om rond je hotelletje / tentje te lummelen tot je weer in de jeep mag naar een volgende bestemming? Een beetje actie lijkt mij wel zo prettig …

Wie heeft hier ervaring mee? Alvast bedankt voor de antwoorden!

Roos

• angelique

Hey Roos!

twee dingen; hoe dan ook kan ik je summum uit ervaring aanbevelen, netjes georganiseerd, en je krijgt echt waar voor je geld. Er is altijd voldoende keuzevrijheid om niet mee te gaan met een excursie, maar onze ervaring is dat deze goed georganiseerd zijn… dus of je echt af zou moeten halen om wat anders te gaan doen…

dat je niet zelfstandig wilt kan ik me voorstellen, maar met een local is in tanzania erg goed te doen, wij waren er zon beetje nbet zoveel voor kwijt als met summum, incl een hoop fee's en maaltijden. Als je wilt kan ik je wel aan wat contactinfo helpen, maar dan moet je even een pbtje sturen. Je kunt bij deze NL dame je eigen reis in overleg samen stellen, en ziet op die manier wel veel meer, je hebt ook zelf meer in de hand.

Kwaheri! Angélique