3 jaar geleden ging ik 2 maal 2 maanden naar Kliangala, provincie Rukwa Tanzania. Bij de douane kon ik zooooooooooo doorlopen.
Omdat ik wekelijks heimwee heb naar die plek en het op dit moment in mijn levend past, heb ik besloten om er voor langere tijd naar toe te gaan. Met de wetenschap dat ik meer dan welkom ben, een huis heb om in te mogen wonen, tomaten en kippen voor de deur ga ik er naar (op de bonnefooi!) toe. De Shillingen van Merle zijn voor daar bijna een maandloon! Dus ik beschouw het als ‘een teken’ dat het wel goed komt met me daar.
Voor wie na februari 2011 die kant op gaat en wel een dagje/nachtje langs zou willen komen heb ik zelfs een logeerkamer!
Het is voor mij wel leuk om af en toe gewoon Nederlands te kunnen spreken! Het is voor u misschien wel een bijzondere ervaring om te zien hoe een beetje hulp uit Nederland (de plek is al 40 jaar een vanuit Nederland ondersteunde missiepost) de wereld van verschil kan maken in het dagelijks leven van veel mensen.
Ik blog over mijn plannen op www.bloggen.be/tevredenzijn.
Als het goed is heb ik daar (beperkt) toegang tot internet. u kunt mij per mail bereiken op noelriel@hotmail.com