Hoi Niko, Ja dat kan zeker en het kan je veel geld schelen. Heb net op een soortgelijke vraag gereageerd maar ok.
Accomodatie kan je prima via de mail boeken. Zelf speur ik Tripadvisor door, deze beoordelingen zorgen ervoor dat je waar voor je geld krijgt. '
Als je in het hoogseizoen gaat (waarschijnlijk wel met kinderen) dan is het wel raadzaam de kamers vooruit te boeken. Wil je naar het noorden en in welke maand willen jullie gaan? Ik heb leuke tips voor accomodatie in Arusha en Moshi (op de helling van de Kili).
Zelf vind ik het leuk om de lokale mensen wat te gunnen dus boek ik vooral bij kleinschalige lodges die gerunt worden door Tanz. families.
Een auto huren met chauffeur (zelf rijden is niet aan te raden en met gids zie je veel meer) is niet duurder dan een complete safari boeken. Zeker als je voor je safari wat culturele uitjes maakt (evt. met wandelen of kanoën). In februari heb ik aan onze gids een vriend overgehouden (veel email contact) Volgend jaar juli gaan we weer (met man en kind van 12) en Iddy zal ons weer gidsen. Hij huurt een jeep van familie en ik heb zelf de onderkomens geboekt. Als jullie willen kan je zijn email adres krijgen en mijn tips om de reis zo leuk mogelijk te maken voor een redelijke prijs. Goedkoop is een reis naar Tanzania niet maar 20.000 euro is zeker niet nodig! Succes met de voorbereiding, Marleen