safari naar tanzania

• thaalbi

dag allemaal,

we zijn een gezin met 2 kinderen (14 en 13jaar) en willen op safari in Tanzania. Ons budget is beperkt.

Daarom willen we vragen wie heeft ervaring met eigen reis ter plekke regelt.

Is het makkelijk om eenmal daar, je regelt alles, of is het moeilijk te doen.

We hebben dit eerder gedaan in Thailand en Egypte, en we hadden leuke en goedkope vakantie gehad

Alvast bedankt

• patrick

Voor een goedkope vakantie moet je niet in Tanzania zijn.Geschatte kosten per persoon inclusief vlucht,accomodatie en safari ongeveer 1500-1750euro voor 10 dagen.Vlucht 700,5 daagse safari minimaal 450 per persoon budget-safari,visa 35,transport 50,hotelovernachtingen 100,zakgeld(eten drinken souvenirs) 300.Heb niet eens gek gedaan maar zit redelijk in de buurt met mijn kostenplaatje.Ga jij lekker met je kinderen all inn naar Turkije……………………..

• yvonne

Hoi,

Het is heel goed te doen om ter plekke alles te regelen. En het kan ook best redelijk budget. Al is het niet te vergelijken met bijv. Thailand.

Wij hebben rondgereisd door Malawi en zuid-Tanzania. Wij hebben een safari naar Ruaha national park gedaan. Dat was echt super. Nauwelijks andere auto's gezien en ieder dier prive, dus geen andere auto's erbij. Wij zijn gewoon naar het plaatsje gegaan dat het dichtst bij het park ligt en hebben daar de safari geregeld. Betaalden 380 dollar voor twee personen voor 1 nacht met in totaal zo'n 10 uur safari. Bijna alle dieren gezien (leeuw, apen, olifant, zebra, giraffe, cheetah..en vast nog dieren die ik nu even vergeet, oja nijlpaard, krokodil…)

Wij hebben bewust voor het rustigere zuiden gekozen vanwege de drukte in het noorden en ook zijn de prijzen in het zuiden lager!!

Al met al kan ik je zeker aanraden de reis te maken op eigen houtje. Openbaar vervoer is goed ter plekke te regelen! Laat je niet afschrikken door andere berichten want dat deden wij ook bijna maar we hebben alles ter plekke gedaan en ging prima!

Groetjes Yvonne

• Frans en Elly

Oja, kijk op YOUTUBE naar het filmpje van TANZANIA SAFARI WITH AFRORIGINAL en zie de dieren die op safari kunt verwachten.

Veel plezier met alle voorpret!

Elly en Frans

• Marleen

Hoi, ik ben samen met mijn dochter van 11 en mijn moeder in februari in het noorden van Tanzania geweest op luxe safari (was erg duur maar mijn moeder betaalde). Onze safari gids was een hele fijne vent met veel kennis en hij ging heel leuk met mijn dochter om. Volgend jaar ga ik met mijn man en dochter met dezelfde gids (contact gehouden via email). Hij kan een jeep huren van een vriend en dat is goedkoper dan bij een verhuurbedrijf. Voor safari heb je echt een gids/chauffeur nodig.

Nu kan het veel goedkoper omdat er geen touroperator tussenzit.

Zelf vind ik het wel fijn dat er vantevoren accomodatie geregeld is (vooral wel nodig in het hoogseizoen, we gaan in juli).

Dus heb ik zelf lodges geboekt, het goedkoopst slaap je natuurlijjk buiten de parkgrenzen (dan betaal je alleen de parkfee als je op safari gaat).

Deze parkfees zijn behoorlijk hoog per dag. Gelukkig betaal je voor kinderen tot 16 jaar maar $10. In de lodges is de kinderkorting meestal tot 12 jaar helaas.

Wat ook scheelt is dat je andere leuke (cultureel of wandelen) uitstapjes maakt (buiten de parken). Een wandelgids is niet zo duur (een vriend van onze gids is wandelgids, oa Kilimanjaro en dagtrips).

Nog een tip voor een heel goedkoop vliegticket: Egyptair, van Brussel naar Dar Es Salaam en dan met Precision Air naar Kili (heb dagen zitten zoeken en dit is een redelijk vliegschema, overstappen in Cairo). Heb geboekt voor 620 euro (beide tickets).

Als jullie willen kan ik het emailadres van onze vriend die in Arusha woont geven (hij heeft geen reisbureau )

Succes met de voorbereidingen. Marleen

• neila

Goede middag Marleen,

Bedankt voor je reactie, het is wel nuttig voor ons omdat we nooit op safari zijn gegaan.

Zou jij dan het e-mail adres van je gids naar me mailen? mijn e-mail is thaal000.1@kpnmail.nl

Wanneer gaan jullie?? wij zijn van plan om van 16 t/m 31 juli, misschien kunnen tegelijker tijd reizen??

Vriendelijke groet en nogmaals bedankt voor je antwoord.

Vriendelijke groet

Neyla

• ineke brayson

hoi,

je kan heel goed ter plekke je eigen reis/safari boeken.ik woon in moshi en organiseer safari's.

dagtrips zijn ook leuk om te doen,zoals een kanotocht in het arusha park,met mijn man die safari guide is.

marangu,om prachtige watervallen te zien.

uru,is een dorp waar je koffie en bananen plantage kan bekijken,en uiteraard ook kan proeven,chagga grotten bezichtigen, en lokale bevolking ontmoeten.

groetjes uit een zonnig moshi,

ineke

• neila

Dag Ineke,

leuk dat je ter plekke je eigein reis kan organiseren, ik zag de prijzen en ik schrik er van.

zou u me een e-mail kunnen sturen zodat we in contact kunnen blijven?

mijn adres: thaal000.1@kpnmail.nl

We hebben geen grote budget maar we willen een safari doen. Laat me even weten als je ons kunt helpen

Groet uit Nederland

• mary/mary_uijl@hotmail.com

Hoi,

Op safari gaan in Tanzania is echt geweldig! Je kunt er eigenlijk zeker van zijn dat je de Big Five te zien krijgt. Wij zijn 3 keer geweest en hebben er nog niet genoeg van. Ook wij hebben nog steeds contact met de gids van onze eerste reis. Hij is zelfs bij ons geweest in Nederland. We hebben hem een beetje “in het zadel geholpen” zodat hij nu ook prive-safari's kan doen. Het voordeel is dat je zelf bepaalt hoe je safari er gaat uit zien en hoeveel geld je er voor wilt uitgeven. Je betaalt overigens pas in Tanzania. Afgelopen jaar heb ik een website voor hem gemaakt; www.tanzaniasafaritour.com. Misschien doen jullie hier ideetjes op.

• Zainab Kimatare

Hi,

PLease take a look into the “smoelenboek” by Lifetime. ( right upper corner from this site )

When you want more information, please write a mail in English. I am sure we can help you for competitive prices.