Hoi, ik ben samen met mijn dochter van 11 en mijn moeder in februari in het noorden van Tanzania geweest op luxe safari (was erg duur maar mijn moeder betaalde). Onze safari gids was een hele fijne vent met veel kennis en hij ging heel leuk met mijn dochter om. Volgend jaar ga ik met mijn man en dochter met dezelfde gids (contact gehouden via email). Hij kan een jeep huren van een vriend en dat is goedkoper dan bij een verhuurbedrijf. Voor safari heb je echt een gids/chauffeur nodig.
Nu kan het veel goedkoper omdat er geen touroperator tussenzit.
Zelf vind ik het wel fijn dat er vantevoren accomodatie geregeld is (vooral wel nodig in het hoogseizoen, we gaan in juli).
Dus heb ik zelf lodges geboekt, het goedkoopst slaap je natuurlijjk buiten de parkgrenzen (dan betaal je alleen de parkfee als je op safari gaat).
Deze parkfees zijn behoorlijk hoog per dag. Gelukkig betaal je voor kinderen tot 16 jaar maar $10. In de lodges is de kinderkorting meestal tot 12 jaar helaas.
Wat ook scheelt is dat je andere leuke (cultureel of wandelen) uitstapjes maakt (buiten de parken). Een wandelgids is niet zo duur (een vriend van onze gids is wandelgids, oa Kilimanjaro en dagtrips).
Nog een tip voor een heel goedkoop vliegticket: Egyptair, van Brussel naar Dar Es Salaam en dan met Precision Air naar Kili (heb dagen zitten zoeken en dit is een redelijk vliegschema, overstappen in Cairo). Heb geboekt voor 620 euro (beide tickets).
Als jullie willen kan ik het emailadres van onze vriend die in Arusha woont geven (hij heeft geen reisbureau )
Succes met de voorbereidingen. Marleen