Kosten 6 weken Afrika

• debbie

Hallo Afrika kenners,

Ik begin me nu bij deze pas voor het eerst te verdiepen in Afrika en heb een aantal vragen waar ik graag een antwoord op zou willen. Wat is de beste reistijd? Weet no niet precies waar ik heen wil, maar zit een beetje te denken aan plaatsen als Namibie, kenia, tanzania en zanzibar. Wanneer kun je hier het beste zijn? Ik hou wel van lekker mooi weer maar het moet ook niet te heet zijn.

Wat ben je zo ongeveer kwijt als je met 2 personen voor 6 weken die kant op gaat. Denkend aan niet al te dure accomodatie maar wel schoon. We willen natuurlijk wel veel safari's en leuke dingen doen, afsluiten met een weekje strand en eventueel 2 weken in een vrijwilligersproject actief zijn.

Hopelijk kan ik hier van jullie wat reacties op krijgen!

Groetjes Debbie

• yvonne

Veel safari is vooral heel duur! De rest van het leven daar valt wel mee maar de safaris maken het duur. Wij hebben afgelopen september door Malawi en zuid-Tanzania gereisd met afsluitend een klein weekje zanzibar. Dat laatste is ook duurder dan het vaste land.

Wij hadden een budget van 100 euro voor twee personen per dag. Dat is ons gelukt in een maand tijd. Dus waren we 1500 euro p.p. voor een maand kwijt excl. ticket. Maar daar zat wel een weekendje vooraf Londen bij wat weer duurder was.

Malawi is echt een aanrader, het is wat goedkoper en authentieker en de mensen zijn veel vriendelijker. Echt zooo'n lieve mensen, onvoorstelbaar!! Een heel mooi land om door te trekken.

We hebben alles ter plekke geregeld, zowel in Malawi als Tanzania.

In Malawi hebben we ook twee safaris gedaan en die waren veel goedkoper maar je kan daar ook niet alle dieren zien, van de grote dieren alleen olifanten, nijlpaarden en zebra's. Maar zeker de moeite waard.

We hebben daar in een park overnacht als bijna enige toerist met een hutje waar je 's avonds kampvuurtje kon maken en uitkeek op een plas waar de dieren kwamen drinken. Geweldig!!

Maar goed. Je hebt in ieder een prijsindicatie.

Wat betreft reistijd. Wij zijn dus in september gegaan, dan is de droogtijd begonnen en kun je de dieren dus beter zien omdat ze allemaal naar het water trekken. Het is dan heerlijk weer. Niet te heet en zeker niet te koud.

Succes met de voorbereidingen en als je nog meer vragen hebt stel ze dan gerust!!

Groetjes Yvonne