Va Nairobi naar Uganda

• AnjaM

Wij zijn misschien van plan om begin September met ons tweeen deze reis te maken.

We willen een auto huren in Nairobi en dan gelijk richting Uganda rijden.

Zijn er mensen die deze reis ook gemaakt hebben? Ik lees op internet veelal dat mensen met een groepsreis gaan of evt backpacken met openbaar vervoer.

- Welke route hebben jullie gevolgd en in welke accomodaties hebben jullie gezeten?

- Is het veilig en goed te doen om met zijn tweeen te reizen? (diverse reisorganisaties raden ons af alleen te reizen en zeggen dat we een chauffeur nodig hebben?

- Hebben we een 4 x 4 nodig?

- En het belangrijkste zullen er nog Permits voor Gorilla en Chimps te krijgen zijn?

• Adri de Visser

Hoi

Is prima te doen.

We hebben deze reis eind 2007 gedaan van Nairobi via Mount Elgon.

Zuid van Mt Elgon de grens over dan over de prima verharde A104 naar Murchison Falls NP daarna naar het zuiden Kibale ,Queen Elisabeth en Bwindi toen via Lake Mburo naar Kampala daar de auto gedropt en terug naar Nederland.

Dit bespaarde ons veel tijd omdat we niet terug naar Nairobi hoefden.

Wegen zijn goed en in tegenstelling tot wat je overal leest mag je zonder gids of chauffeur gewoon alle parken in.

In Kibale kan je tickets voor chimptreks kopen.

Gorilla tracking zou ik vooraf boeken .

Onderweg hebben we vooral campsites en af en toe een lodge gebruikt.

Groet Adri

• Yvonne

We hebben het paar jaar geleden gedaan. Wil je informatie mail me dan even.

Groetjes Yvonne

• AnjaM

Bedankt voor het reageren.

Inmiddels hebben we bijna een reis geboekt via African Miracles omdat we het toch niet helemaal aan durfden om met z'n tweeen

te reizen. We gaan nu met z'n tweeen met een privechaufeur

• Mel

ik vind het alleen reizen door afrika sterk afhankelijk van het type reiziger en de reiservaring van deze personen;, je moet niet snel bang zijn, zelfstandig zijn, goed kunnen rijden over slechte wegen en toch iets van een auto weten voor als je eens met autopech komt te staan, maar met gezond verstand en zorgen dat je voor donker onder de pannen bent zou het moeten lukken, wij kiezen nog steeds voor auto met chauffeur wat qua prijs niet veel verschilt geloof ik :S