Mikumi, Selous, Ruaha

• Frank

Wij plannen onze zoveelste Afrika-trip, nu naar het Zuiden van Tanzania. Wie heeft tips over / ervaring met goede en mooi gelegen tented camps in Selous Game Reserve en in Mikumi - en Ruaha NP?

En heeft iemand ervaring met Mafia island? Zanzibar viel ons zo tegen.

Er is op het web zoveel aanbod, wij gaan liever af op ervaringen van reizigers.

Bedankt en groeten,

Diana en Frank

• Albertine

Hallo Frank,

Advies voor de volgende reis moet je Pemba bekijken.

ben 3x op Zanzibar geweest,inderdaad het valt tegen.Pemba is mooier,schoner en rustiger.

• Adri de Visser

Er is in Selous net buiten de gate een basic campsite met een douche.www.selousrivercamp.com kamperen voor $10,- wel zelf eten en drinken meenemen

In Mikumi is een mooie campsite in het park zonder faciliteiten alleen een long drop toilet maar buiten het park www.tan-swiss.com campsite met een restaurant douches etc. wel aan een drukke weg maar niet duur.

Ruaha prachtige campsite in het park zonder faciliteiten alleen fire wood.

Selous is prachtig maar erg duur $65 pp plus $15 conservation fees per dag plus de auto.

Ruaha supermooi.

Mikumi duidelijk de minste van de drie.

Ik weet niet hoeveel tijd jullie hebben maar Katavi is fantasties.

Nog een tip in Dar es Salaam leuke campsite aan het strand met een mooie bar en restaurant www.kipepeocamp.com

Veel succes en plezier

Adri

• angelique

Nog n tip; Udzungwa waterfalls (wwf)!!

• yvonne

- Is Ruaha makkelijk te bereiken? Zo ja hoe pakken we dat aan? Wij komen vanuit de grens met Malawi. En we reizen met het openbaar vervoer!

- Is het goed te doen om ter plekke accomodatie te boeken voor de parken?

- Wij hadden Ruaha en Mikumi in ons hoofd maar Mikumi is dus geen aanrader? Beter Ruaha en Selous?

- Selous makkelijk te komen met openbaar vervoer?

Frank, wat viel je tegen aan Zanzibar? Voor ons is het namelijk de eerste keer en zanzibar stond ook op ons lijstje!

Alvast heel erg bedankt!

Groetjes Yvonne

• Mel

ja mikumi was voor ons ook een tegenvaller, acco tan swiss is wel aanrader trouwens

ik zou mikumi geen 2e keer meer gaan bezoeken

selous was wel erg mooi trouwens, zou ik zeker naartoe gaan!

kipepeo ook alleen maar goede dingen over gehoord maar niet zelf geweest

• Sylvester

Ruaha is overweldigend, veel rustiger dan de noordelijke parken. Mikumi zijn we nu 2 keer geweest, niet aan te raden.

Ruaha hebben we vanuit Iringa gedaan, tip : Huur een gids in het park.

Groet Sylvester.

• yvonne

Hoi Sylvester,

Hoeveel waren jullie kwijt voor de safari in Ruaha? Veel dieren gezien daar? Hoeveel nachten is goed te verblijven daar? Met welke organisatie zijn jullie geweest?

En Mel van waar hebben jullie Selous geregeld? Hoeveel waren jullie daar ong. kwijt voor hoeveel dagen? Welke organisatie?

Alvast super bedankt!

Groetjes Yvonne

• Mel

Wij hadden Selous niet geregeld (waren op de bonnefooi) en hebben geslapen in Mbega Camp ( www.selous-mbega-camp.com ) , hou er wel rekening mee

dat de park entry fees erg duur zijn daar, kun je ook op googelen.

We waren daar volgens mij 3 nachten. Anders moet je maar ff mijn reisverslag van Tanzania Zuiden en Selous 2009 checken op www.mel.inafrika.nl.

De prijzen kan ik me niet precies herinneren, maar je kunt veel vinden via internet.

De reisorganisatie waren wij zelf ;) Kiboko Travels All Exclusive Tours ;)

• Frank

Hoi Yvonne,

Wat ons aan Zanzibar tegenviel, afgezien van het hoge toeristische gehalte, was de sfeer (lees: de mensen) daar. Op het vaste land van Tanzania, maar ook in b.v. Botswana, (vooral) in Zambia en zelfs in Zimbabwe hebben wij de afgelopen jaren in grote meerderheid vriendelijke en behulpzame mensen ontmoet. Zanzibar was……anders, wij voelden ons weinig op ons gemak. Maar ja, dat was een persoonlijk gevoel.

Maar dat verklaart wellicht mijn vraag over Mafia island (of b.v. Pemba).

Groetjes, Frank