Tarangire en Lake Natron in februari?

• Annette

Hallo,

Wij zijn van plan om febr. a.s naar Tanzania te gaan.

Nu hebben we 2 reizen gezien die ons aanspreken.

Bij de ene zit bij een bezoek aan Lake Natron en Tarangire. Is dat de moeite waard in februari? Zijn er in Tarangire dan veel dieren? Het is wel de droge tijd.

De andere reis gaat ook naar Kenia, Amboseli en Masai Mara. Is dat de moeite waard in februari omdat de migratie dan nog in Zuid Serengeti zit.

Beide reizen verblijven in de Serengeti in Ikoma Bush camp. Iemand daar ervaring mee?

Ben heel benieuwd naar de reactie's.

Alvast bedankt,

Annette

• Jan

Dag Annette,

bij mijn weten ligt Ikoma in de richting van Mwanza dus als je daar wil overnachten voor de migratie, dan heb ik de idee dat je er toch een flink stukje vanaf zit.

Tarangire is een heel mooi park en is anders dan de anderen omdat het naar mijn mening veel puurder en woester is. Het voordeel van het droge seizoen is dat je makkelijker dieren ziet doordat er minder groen is en dat dieren veeleer naar centrale drenkplaatsen komen.

Nadeel is dan weer dat dieren soms meer op zoek gaan naar water en soms weg zijn uit de gekende en centrale plaatsen.

Er is zoveel moois te zien in Tanzania en daarom vraag ik me af of het nodig is om er gelijk ook nog eens verre verplaatsingen naar een buurland bij te nemen…

Het beste,

Jan

• Do

Hoi Anette,

Tarangire is een fantastisch park maar in februari zijn er veel minder dieren, die migreren daar naartoe in juni wanneer het echt droog begint te worden. Lake Natron is prima in die periode. Wanneer je de migratie wil zien moet je in februari in Zuid Serengeti zijn en de Ngorongoro Conservation Area bij Ndutu, Kenya heeft dan niet zoveel te bieden, verder ben ik het wel met Jan eens. Ikoma ligt in western corridor en je moet eigenlijk dus in Ndutu en Conservation Area zijn.

Wanneer je meer hulp nodig hebt kun je contact opnemen met mijn zus die heeft daar een safari bedrijf en weet meer dan ik. info@afroriginaltours.com

Do

• Annette

Bedankt voor de tips,

We hebben net geboekt, we gaan naar Tanzania en Zanzibar febr 2011.

Dat duurt wel even maar bijv omgeving Ndutu is nu al een eind vol geboekt voor febr.

We gaan toch naar Tarangire omdat het mij een bijzonder park lijkt.

Dan Lake Manyara, Serengeti Robanda Tented Lodge, Ndutu (vanwege de migratie), Ngorongoro en afsluitend naar Zanzibar, Blue Oyster hotel in Jambiani.

Mochten jullie nog meer tips hebben dan zijn die natuurlijk nog steeds van harte welkom.

We hebben nu al heel veel zin om te gaan.

Groeten,

Annette Witvliet