Zelfstandig reizen door Zanzibar als vrouw alleen

• Babs

In juli/augustus wil ik een reis naar Kenia, Tanzania en Zanzibar maken. Ik wil met een groepsreis gaan, maar aangezien de groepsreis die ik op het oog heb geen verlenging aanbiedt op Zanzibar, wil ik aansluitend aan de twee weken Kenia en Tanzania 6 dagen naar Zanzibar vanuit Arusha met het vliegtuig.

Wie kan me vertellen of het reizen op Zanzibar als vrouw alleen zijnde goed te doen en veilig is? Wie heeft er ervaring met het openbaar vervoer, of wat zijn andere goede alternatieven? Ik wil graag 2 nachten in Stone Town overnachten en 2 nachten ergens aan de kust. Heeft iemand goede tips voor betaalbare hotels?

Alvast bedankt!

Groet, Babs

• angelique

Haaaaiii

Ben niet alleen in tanzania/zanzibar geweest. Kan je wel vertellen dat ik het geenzins- ook niet op momenten dat ik even alleen op pad ging, als bedreigend op welke manier danook heb ervaren. Heb ook meerdere mensen, zowel mannen als vrouwen alleen zien lopen. Vriendelijke, behulpzame mensen, soms misschien wat te behulpzaam als het gaat om je te gidsen door stone town, maar zonder problemen. Houd wel rekening met een ietwat meer islamitische sfeer dan elders, maar heb t ook niet zwaar ervaren. Kan je het Chavda met een mooi uitzicht op het dakterras, en kendwa rocks - mooi strand, en genoeg gezellige mensen, zeker aan bevelen.

suc6!!

• Jean

Wij waren vorige zomer een aantal dagen op Zanzibar en onze reisleidster (die zelf ook op Zanzibar gewoond had) raadde het ons af in het donker alleen de straat op te gaan.

• Babs

Bedankt voor jullie reacties!

Niet de straat opgaan als het donker is, was ik sowieso niet van plan, dus dat komt goed!

Ik wil 2 nachten in Stone Town overnachten en dan 3 nachten in Jambiani. Wie kan me vertellen hoe ik het beste vervoer kan regelen van Stone Town naar Jambiani? Ik las iets over minibusjes, maar hoe regel ik dit?

Groet, Babs

• Dian

Hoi Babs,

Ik vertrek juni/juli 2010 ook richting Tanzania/Zanzibar … Ben heel erg benieuwd, ik ga ook alleen en hoop daar veel backpackers te vinden! Misschien komen we elkaar wel tegen :)

Groetjes Dian

• brigitte

He wat leuk! Ik ben ook van plan om naar Tanzania te gaan in juli, alleen. Fijn om te horen dat meer mensen dit idee hebben. Spannend! Ook in de hoop dat ik ook andere backpackers tegenkom. Ik moet nog een ticket boeken en mijn vraag is of ik beter op Nairobi kan vliegen en dan naar Tanzania in verband met de prijs. En welke luchtmaatchappij? Ik krijg er al helemaal zin in!

groetjes Brigitte

• Lieve

Ik was van 28 tot 30 april in Zanzibar. Zie mijn foto's op:

http://www.facebook.com/album.php?aid=219464&id=1082684146&saved#!/album.php?aid=219464&id=1082684146&ref=mf

Heb alleen gereisd. Is goed te doen. 's Avonds niet met camera of geld op straat gaan lopen. Ook niet te sexy gekleed lopen!!

Er is een bootverbinding en een vliegverbinding naar het eiland vanaf Dar es Salaam. De prijzen ontlopen elkaar niet veel.

Tijden en zo zijn te vinden op het internet.

Er zijn goede aanbiedingen voor trips. ik was alleen in Stone Town omdat ik het combineerde met een reis naar Mozambique.

Succes!

Lieve

• Dian

Brigitte, ik ga van 27 juni t/m 18 juli van Nairobi wil ik naar Tanzania… ticket was goedkoper van KLM…