Hallo Harry,
Ik ben vorig jaar met afroriginal tours op safari geweest.
Ik heb een geweldige safari gehad. Ik heb 6 maanden in Tanzania doorgebracht, en ben meerdere malen met ze op pad geweest.
De ene keer heb ik meer dieren gezien dan de andere keer. Dit komt omdat de dieren gewoon in het wild rondlopen. Om de parken heen zitten hekken, dus de dieren lopen van het ene park naar het andere toe.
Ik heb alle dieren in het filmpje gezien. Maar je moet geluk hebben. Het is geen dierentuin waar de dieren op je zitten te wachten.
Je kan boeken wat jij wil voor een safari. Als je met een bus gaat is het inderdaad dicht. En de jeeps zijn meestal open. Er zijn jeeps waar het dak helemaal vanaf kan, maar ook waar het dak alleen van omhoog kan. Dus dan sta je uit de zon. Maar je kan wel in de jeep staan. Dus je hebt gewoon vrij zicht rondom.
Als je van Arusha naar Lake Manyara reist kan je al wilde dieren ziek lopen.
Tussen Makuyumi en Mto wa Mbu. Bij Makuyumi ligt Tarangire NP en in Mto wa Mbu ligt Lake Manyara. De dieren lopen van het ene naar het andere park.
Ik heb onderweg tussen die 2 plaatsen in al veel dieren gezien, gnoes, zebra's, olifanten, giraffen, impala's.
Hopelijk heb je wat aan deze informatie.
Groeten, Tessa