Waar begin je als je naar Tanzania wilt?

• Andreas

Hoi!

Wij willen graag met z'n tweëen naar Tanzania, en bij voorkeru niet met een groepsreis. Het lastige is dat we wel graag de Kilimanjaro op willen, wildparken willen bezoeken èn naar Zanzibar willen. Volgens mij heb je dan genoeg ervaringen om later nog eens terug te keren.

Zijn er mensen die dit al eens gedaan hebben, misschien ervaring met lokale partijen? Of zit er vanwege al het geregel (gidsen, national parks, etc.) niets anders op dan een vooraf geplande groepsreis?

Tenslotte, wat is de mooiste tijd om te gaan; mei-oktober vanweg de korte/lange regenperiode in de overige perioden?

Ik hoor graag jullie reacties!

Gr. Andreas

• mary/mary_uijl@hotmail.com

Nee hoor, is helemaal niet nodig om met een groepsreis te gaan. Wij zijn 3x in Tanzania geweest. De 1ste x via een reisbureau (geen groepsreis) en de laatste 2x met onze gids van de 1ste reis. Ik had contact met hem gehouden en samen met hem onze laatse 2 reizen geregeld. Ideaal, je kunt precies aangeven wat je wilt en hoe lang enzv en hij regelt het voor je. Hij heeft als hulpgids gewerkt op de Kilimanjaro en weet daar dus alles vanaf. Nu heeft hij zelf een auto en is driver/guide tijdens safari's.

Als je wat meer info wilt hebben kun je me een mailtje sturen: mary_uijl@hotmail.com.

Succes!

• Dorette

Hoi,

Het is zeker niet nodig om met een groepsreis mee te gaan.

Er zijn een aantal organisaties die mooie reizen op maat organiseren, helemaal zoals jij dat zelf wilt.

Wij hebben vorig jaar een reis geboekt bij Explore Tanzania. Echt een hele gave organisatie, de dames hebben beide in Tanzania gewoond en werken met een leuk klein bedrijf in Tanzania samen.

Je zou ook lokaal bij die organisatie kunnen kijken, hun naam was Wayo Africa.

Succes!

Groeten, Dorette

• Sylvester

Hi Andreas, stuur even een PB, waarschijnlijk kan ik je vraag beantwoorden.

Syl