Verkiezingen 2010

• Carly

Hallo,

Op de website van het minsterie van Buitenlandse Zaken staat het onderstaande bericht:

In aanloop naar de verkiezingen in oktober 2010 kunnen in Tanzania de politieke spanningen oplopen. Het is mogelijk dat deze uitmonden in onlusten.

In hoeverre zouden we hier rekening mee moeten houden (gezien de situatie in Kenia in 2008) ?

Bedankt!

• Judith

Beste Carly,

Zoiets als in Kenia zal niet snel voorkomen in Tanzania. Alleen in Dar es Salaam en Zanzibar kan het wat onrustig worden.

Als het kan in je reis, zou je dit kunnen mijden. NIet te moeilijk over doen in elk geval, zonde van dit vredelievend land!

Groeten,

Judith

• patrick

Ik kan hier alleen maar mee instemmen,Tanzania zal enkel onlusten kennen op Zanzibar,met name in Stone town.Zelfs Dar es Salaam zal weinig tot geen onlusten hebben.Je kunt in principe overal naartoe,maar mijdt Stone Town gedurende de verkiezingen.

Ben zelf in 2008 in het centrum van de politieke onlusten geweest in Kenia,Nakuru,heb verschrikkelijke dingen gezien en meegemaakt en kan me gewoon niet voorstellen dat dit ooit in Tanzania mogelijk is.Het stammensysteem in Tanzania laat dit niet toe,je hebt geen stam die echt een grote meerderheid vorm en een bedreiging is voor de staatsveiligheid.Ga gewoon,ook in de verkiezingsperiode.

• josetijms@hotmail.com

hallopatrick zou je mij kunnen mailen op mijn email adres wil jou wat vragen,groeten jose

• elien

Beste,

Wij gaan in september 2010 naar Tanzania, dus wel ‘in de aanloop naar’ de verkiezingen. We zouden wel erg graag Stonetown zien. In hoeverre zou het in de maand september al onrustig zijn in Zanzibar?

Groeten,

E & JP

• louis

kom al 30 jaar in tanzania maar nog nooit last van de verkiezingen gehad. soms wat felle discussie op tv maar ccm,de partij van Kikwete, weet het altijd zo te brengen dat de mensen er toch op stemmen al zouden ze wel anders willen