5 of 6 dagen safari in Tanzania

• Jasper

Hallo,

mijn vriendin en ik willen dit jaar erg graag op safari en een beetje ontspannen. We gaan in de periode eind augustus/begin september en hebben ons oog laten vallen op de combinatie Tanzania - Zanzibar. We willen via Nairobi naar Arusha en terug vliegen vanuit Dar-es-Salaam.

Er is op het net een groot aantal tour operators te vinden die allemaal soortgelijke safaris aanbieden, maar er is geen enkele site die de prijs erbij vermeld. Ik wil graag weten wat een realistische inschatting is voor de kosten van een basic safari (5 a 6 dagen), en uiteraard of iemand nog tips en tricks heeft over absolute do's en don'ts.

Ik hoop dat iemand mij een goede inschatting kan geven, of misschien zijn/haar ervaringen persoonlijk wil delen.

MVGR,

Jasper

• Albert

Hallo Jasper.

Een realistische prijs voor een 5-daagse camping safari komt ongeveer neer op om en nabij de 200USD per persoon per dag. Er zijn natuurlijk goedkopere mogelijkheden maar pas op wat allemaal inclusief is.

Ik kan je een voorstel doen als je dat wilt dan moet je me maar even mailen.

Neem eens een kijkje op www.kilimantreksandbikes.com

Hoor graag van je,

groeten,

Albert

• angelique

Hoi Jasper,

Een prijs kan ik je niet noemen, wel kan ik je twoworldssafaris.110mb.com aanbevelen.

Ben net terug van 20 dagen safari, en 7 dagen ZB. Reis is samengesteld op basis van onze wensen, en hebben een geweldige ervaring achter de rug, met een leuke prijs/kwaliteit verhouding. NL gids, tanzaniaanse driver, leuk stel. Was onze tweede reis met Els. Overigens, hebben 7 dagen kampeersafari gedaan, ze hebben een steengoeie kok!! Waar je zoiezo rekening mee moet houden zijn de parkfee's, die maken het vaak duur, en zijn m.i.v. 1/1/10 ook nog eens duurder geworden.

Al met al, aanradertje!! succes, groeten, Angélique

• mary/mary_uijl@hotmail.com

Wij zijn 3 keer op safari/rondreis geweest in Tanzania met dezelfde gids. Na de derde keer hebben we besloten dat ik voor Dawson (de gids)een site zou maken, zodat hij met zijn eigen landcruiser prive-safari's kan maken.Hier ben ik nu mee bezig en weet dus zo'n beetje de prijzen van een camping safari. Een 5-daagse camping safari op basis van 2 personen kost ongeveer $1195,- dus zo'n € 895,-. Dit is inclusief 2 hotelovernachtingen.

• Tessa

Hallo Jasper,

Ik ben op pad geweest met afroriginaltours. www.afroriginaltours.com

Hij is Tanzaniaanse, zij is Nederlandse. Je kan je wensen doorgeven aan ze en dan maken ze een mooi safari plan voor je.

Hij is gids/driver in hart en nieren. Hij ziet rijdende voort echt heel veel dieren en herkent ze ook al in de verte.

Hij neemt de tijd zodat je de dieren goed kan bekijken en hij kan heel veel vertellen over alle dieren. Hoe ze overleven etc.

Je kan kiezen wat je wil, lodgeovernachtingen of kamperen. Lodge reizen zijn wel een stuk duurder dan een kampeerreis.

Je moet inderdaad zo rond de $200 per dag rekenen. ivm auto huur maar ook de entree van de parken.

Ik hoop dat dit je weer een beetje op weg helpt.

Groeten, Tessa

• Tonino Van Wonterghem

Hallo,

Een private kampeersafari met 2 personen kost 230 USD pp per dag, met 4-5 personen wordt dat 170 USD pp per dag. Een lodge safari kan vanaf 265 USD pp per dag.

Kijk even op http://www.africanheart.com voor meer info, mét prijzen.

• Jan

He Tonino dit lijkt wel reclame!

Ooohh het IS reclame!

• Rhonda

Beste Jasper,

Leuk dat je naar Tanzania gaat! Ik heb zelf langer dan een jaar in Arusha gewoont en kan je vertellen dat het een super mooi land is met erg vriendelijke mensen. Daar heb ik bij verschillende touroperators gewerkt en ben nu mijn eigen touroperator begonnen.

De boven genoemde prijzen lijken mij wel te kloppen, afhankelijk van je wensen. Pas wel op dat wanneer je een goedkope safari kiest de kwaliteit ook minder kan zijn. Het kan bijvoorbeeld voorkomen dat de gids niet goed Engels spreekt en dat het voertuig van slechte kwaliteit is. Dit hoeft uiteraard niet altijd te kloppen.

Ik weet trouwens niet waar Angélique de informatie vandaan heeft dat de parkfeest omhoog zijn gegaan per 1 jan 2010? De kosten voor de parkfees kun je hier dowloaden: http://www.tanzaniaparks.com/regulations_and_park_fees.html

Om de kosten te drukken kun je je ook aansluiten bij een groep. Hierdoor deel je de kosten voor het voertuig en de Ngorongoro Crater fees.

Je kunt van Nairobi naar Arusha reizen met een shuttle, dit is de goedkoopste optie. Het kost ongeveer €25 per persoon en duurt 6 tot 7 uur. Het is wel een erg hobbelige weg en het kan erg warm worden (heb het zelf ook al 4 keer gedaan). De shuttle vertekt elke dag rond 8:15 en 14:15 vanaf Nairobi Airport. Je kunt ook met een prive voertuig gaan. Dit is wel duurder, maar comfortabeler en sneller. En uiteraard kun je naar Kilimanjaro International Airport (JRO) vliegen (duurt maar 50 minuten)

Als je me een mailtje stuurt, kan ik een persoonlijke reis voor je samenstelen met prijs (uiteraard vrijblijvend), mijn email adres: info@bahatitravel.com

• Dorette

Hoi,

Wij zijn vorig jaar op safari geweest in Tanzania met Explore Tanzania.

Ik weet niet precies wat de prijs voor de safari was omdat we ook de reis in Zanzibar erbij in hadden zitten.

Maar zij hebben van alles van kamperen tot lodges.

Hopelijk vind je wat geschikts!

• Sylvester

Hi Jasper,

Zend even een PB tje, dan kan ik je misschien helped zonder reclame te maken