Beste Jasper,
Leuk dat je naar Tanzania gaat! Ik heb zelf langer dan een jaar in Arusha gewoont en kan je vertellen dat het een super mooi land is met erg vriendelijke mensen. Daar heb ik bij verschillende touroperators gewerkt en ben nu mijn eigen touroperator begonnen.
De boven genoemde prijzen lijken mij wel te kloppen, afhankelijk van je wensen. Pas wel op dat wanneer je een goedkope safari kiest de kwaliteit ook minder kan zijn. Het kan bijvoorbeeld voorkomen dat de gids niet goed Engels spreekt en dat het voertuig van slechte kwaliteit is. Dit hoeft uiteraard niet altijd te kloppen.
Ik weet trouwens niet waar Angélique de informatie vandaan heeft dat de parkfeest omhoog zijn gegaan per 1 jan 2010? De kosten voor de parkfees kun je hier dowloaden: http://www.tanzaniaparks.com/regulations_and_park_fees.html
Om de kosten te drukken kun je je ook aansluiten bij een groep. Hierdoor deel je de kosten voor het voertuig en de Ngorongoro Crater fees.
Je kunt van Nairobi naar Arusha reizen met een shuttle, dit is de goedkoopste optie. Het kost ongeveer €25 per persoon en duurt 6 tot 7 uur. Het is wel een erg hobbelige weg en het kan erg warm worden (heb het zelf ook al 4 keer gedaan). De shuttle vertekt elke dag rond 8:15 en 14:15 vanaf Nairobi Airport. Je kunt ook met een prive voertuig gaan. Dit is wel duurder, maar comfortabeler en sneller. En uiteraard kun je naar Kilimanjaro International Airport (JRO) vliegen (duurt maar 50 minuten)
Als je me een mailtje stuurt, kan ik een persoonlijke reis voor je samenstelen met prijs (uiteraard vrijblijvend), mijn email adres: info@bahatitravel.com