kenia/tanzania visum

• daphne

Dag daar ben ik weer een keer..

eind feb. vertrek ik via Kenia naar Tanzania.

Kom als het goed is om 6u aan op Nairobi en paar uur later met de bus naar Arusha (TAnzania).

Is het mogelijk en heb ik die tijd ook om op vliegveld Nairobi een visum te kopen?

En het transit visum moet ws bij de grensovergang gekocht worden toch?

Heb ik dan ook nog ‘ gewoon’ visum nodig voor Tanzania?? Of is transit voldoende?

Hoop dat jullie mij kunnen helpen, groetjes Daphne

• Bejeaux

Hoi

Wij zijn net terug uit Kenia & Tanzania.

Wij hebben het visum hier geregeld, de wachtrij voor het visum vond ik lang in Nairobi.

Wij zijn van Arusha naar Nairobi ook via de weggegaan, weet je wel zeker dat je dit wilt doen. Vooral omdat je 's avonds al doorgaat, de weg is slecht en de lokale bus is krap. Ik zal persoonlijk een ticket kopen van Nairobi naar Arusha is niet duur.

• Jan

Dag Daphne

Ik ben vorig jaar langs dezelfde route gegaan. Op het vliegveld in Nairobi koop je bij de douane een transitvisum voor 1 dag. Het is handig om in Nederland al een visum voor tanzania te kopen. Kan via het visumbureau. Bij de grens tussen Kenia en Tanzania moet je het busje verlaten. Je loopt dan (met de rest van de bus) door een stukje niemandsland. Volg gewoon de weg en ga vooral niet in op allemaal mensen die je wel even veilig naar de grens brengen. Hoeft niet. Als je “door het hek” gaat moet je naar het douanekantoor en aansluiten in de rij van wel of geen visum. Als iedereen de formulieren heeft ingevuld en dat zijn er velen staat het busje al weer klaar en kun je verder.

Jan

• daphne

Dag JAn, dank je wel voor reactie.

Dus sowieso geen visum voor kenia.

Enig idee hoeveel je vorig jaar voor transitvisum betaalde? Kan natuurlijk alweer veel meer (of minder..) zijn.

En betalen in American Dollars toch wat ik eerder begreep op het forum?

Groetjes DAphne

• Mel

… wij zijn nu ook van plan om voor de 1e keer met de Riverside Shuttle van NBO naar Arusha te reizen … normaal gesproken printen wij de visumformulieren al vantevoren uit en vullen die in het vliegtuig al in (tijdwinst), denken jullie dat dat hier ook een goed idee is ? wat is de makkelijkste manier om deze grensovergang te doorkruisen ?

• Thijmen

Hoi

Ik ben net een week terug van Uganda, kenya en tanzania. Ik zelf heb de bus genomen vanuit Kampala (Uganda) via Kenya (Nairobi) naar Arusha in Tanzania.

Voor Kenya moet je gewoon bij aankomst een transit Visum aanvragen. Dat kost je 10 US dollars. In Tanzania kan je gewoon aan de grens een visum aanvragen. Dit kost je 50 dollar. Dollars meenemen zou ik zeker doen. Heb ik ook gedaan. Het gaat allemaal erg makkelijk, en kost je nog geen 5 min.

heb je nog vragen, just ask. Ben net terug en dus verse info!

Groet

Thijmen

• Mel

Asante sana Thijmen, fijn zo'n recente info.

• Anneke

Hallo Thijmen,

Wij gaan in Februari naar Kenia/Tanzania. Ik ben erg benieuwd in welke parken jij geweest bent en hoe het is in de parken met de droogte. Las dat er in Amboselli een tijdje terug veel karkassen lagen en dat er een nare lijkenlucht hing is dit nog zo.

Zijn er parken die je evt. v.w. de droogte zou ontraden om er een safari te doen.

Alvast bedankt voor je antwoord.

Vr. groeten,

Anneke

• patrick

Klopt wat je zegt maar met dien verstande dat een transitvisa op Jomo Kenyatta 20usd kost.Check goed wat de immigration officer erbij zet,sommigen geven een 24uurs visum af,en anderen geven je een 7 dagen transit visum.Dit ter voorkoming van problemen bij het verlaten van het land,overstay wordt een kostbare aangelegenheid.

• da1isa

dag, bedankt nog voor bovenstaande antwoorden.

Nu is het zo dat we an het einde toch 3 nachten in nairobi zullen zijn voor vertrek ivm een bruiloft daar. Vraag mij af of een transitvisum dan nog voldoende is..

Bij Transit denk ik aan ; 1 keer kenia-tanzania en 1 keer meteen terug of mag je dan wat langer blijven?“sommigen geven een 24uurs visum af,en anderen geven je een 7 dagen transit visum.Dit ter voorkoming van problemen bij het verlaten van het land,overstay wordt een kostbare aangelegenheid”schrijft patrick.

Heb ambassade gemaild en die zeggen dat ze geen antwoord kunnen geven omdat regelgeving steeds veranders en raden aan om voor allebei de landen een visum te kopen..

dan gaat dat goedkope vliegen via nairobi nog stuk duurder worden..