nairobi-arusha

• daphne

Dag,

heb al eea gevonden hier over de verschillende shuttle bussen die vanaf Nairobi airport naar Arusha rijden.

En daar de tickets naar Nairobi veel goedkoper zijn, is dit steeds meer een optie voor mij.

Ben alleen benieuwd of die rit een beetje te doen is qua comfort. Is het 6 uur hobbelen in een bus? Stoppen ze af en toe voor plaspauze?

Is het reëel van mij om te denken dat ik de bus kan halen die om 8u vertrekt als vliegtuig om 6u aankomt?

Hoor graag eea!

Alvast bedankt, groetjes DAphne

• patrick

Beste Daphne,als je vliegtuig aankomt om 6 uur en je de bus wilt halen om 8 uur is er maar een optie.Vanuit Nederland een mailtje of een fax sturen naar het bedrijf dat deze diensten aanbied en hen vragen om je op te halen op het vliegveld.Dit wordt wel door hun gedaan,zonder extra betaling.Naar de binnenstad gaan om deze tijd en je bus halen is uitgesloten ivm het verkeer,kortom neem contact op en ze regelen het voor je.

• Bejeaux

Niet doen van Nairobi naar Arusha die weg is echt slecht.

De lokale bussen zitten bom vol.

Ik adviseer je om een vliegtuig te pakken van Nairobi naar Arusha.

• Joke

Neem gewoon het vliegtuig naar de Kilimanjaro ticket naar Nairobi is wel goedkoper maar de bus naar Arusha is ook niet alles. Ik heb Nairobi-Arusha met de bus twee keer gedaan maar nooit meer dan maar iets meer uitgeven voor een ticket.

Ik neem KLM en de Kilimanjaro terug vanuit Dar es Salaam super geregeld met de KLM. Succes!

• daphne

ondertussen gaat de reis al zeker naar nairobi want ticket is geboekt.

Grappig; veel mensen hier op het forum zeggen dat die shuttle busjes prima te doen zijn en nu juist 2 ‘negatieve’ ervaringen; nog niet eerder gelezen hier!

Gaat dus ook niet om lokale bus maar om toeristenshuttlebusjes! Misschien dat dat verschil maakt?

Zie wel al dat als je via Kenyanairlines ticket Nairobi-Kili boekt het best mee valt met de prijs alleen moet je dan ilangs immigratie, bagage halen en weer inchecken; tijd!!

Ach, neem wel wat slaappillen van mijn werk mee; dan valt alles mee!

• patrick

Ik kan die negatieve ervaringen absoluut niet delen,heb ongeveer 15-20 keer deze trip vice versa gemaakt met de shuttlebusjes,verschillende bedrijven geprobeerd.Het beste blijft nog steeds Impala Shuttle bus,nog nooit problemen mee gehad,altijd op tijd,water aan boord voor de gasten en 2-3 maal een plaspauze.Daarentegen heb ik mindere ervaringen met Bobby shuttle,een keer zelfs 3 keer gedurende een trip een klapband gehad,vervolgens brak de achteras.Ze hebben wel vervangend transport geregeld maar heb mijn vlucht hierdoor wel gemist.Neem contact op met Impala Nairobi,staan bij Jevanjee gardens,en zij zullen je zelfs oppikken op de luchthaven,Succes!!

• daphne

Hoi patrick,

kijk dat hoor ik graag!

dank voor de reactie, groetjes daphne