van te voren betalen safari Tanzania

• Douwe

Hallo

Wij willen in juli 2010 naar Tanzania toe en een safari boeken. Wij hebben diverse bedrijven bekeken op internet en best wel een paar goede adressen gevonden. Waar ik wel een probleem mee heb dat je alles moet betalen voor je daar bent, zodat je naar mijn idee een fors risico loopt. Een vooruitbetaling van 20 of 30 % heb ik geen problemen mee, maar het resterende bedrag betaal ik het liefst als ik in Tanzania ben. Heeft iemand hier ervaring mee of een oplossing voor. Daarnaast hoor ik ook graag goede tips voor waar ik een safari het best kan boeken. Alvast bedankt

Douwe

• josmi

Hallo Douwe,

Wij hebben in het verleden een aanbetaling gedaan en de rest contant in USD in Tanzania betaald. Hier loop je natuurlijk ook risico mee aangezien je toch behoorlijk wat geld op zak hebt. Wij hebben de organisatie destijds gevraagd of ze hier akkoord mee gingen, dit was het geval. Mail me maar als je meer info wilt. josmi@live.nl.

Gr.

• Do

Beste Douwe,

ik begrijp je probleem, ook ik stuitte op hetzelfde euvel. Wilde boeken bij Afroriginal Tours, prima contact met ze gehad via de mail en ze hadden een mooi programma voor ons. Ook de prijs beviel maar inderdaad 40% vooruit betalen. ook daar heb ik met ze over gemaild en zij hebben een garantiestelling voorgesteld, je deposit maak je over naar de garansteller in NL en tevens de laatste termijn 1 maand voor vertrek. Het geld blijft dan in NL bij de garantsteller en zij krijgen pas betaald wanneer je reis in orde is. Zo weet je tenminste dat je geld niet ‘verdwijnt’ en je nooit wordt opgehaald voor je safari of trekking, wat je hebt afgesproken. Het gaf ons een goed gevoel en alles liep uiteindelijk vlekkeloos. Wanneer dat niet het geval zou zijn is de reissom nog steeds bij de garantsteller en kun je het terugkrijgen.

Zoals ik al zei, alles was vlekkeloos geregeld en we hebben een fantastische safari gehad! Ik kan ze dus met een warm hart aanraden! www.afroriginaltours.com Mail met Désirée, zij is Nederlandse en dat werkt wel zo makkelijk.

Do

• Albert Brink

Hallo.

Een aanbetaling van 20% is bij ons geen enkel probleem.

Neem een kijkje op www.kilimantreksandbikes.com en neem gerust contact met me op.

groeten,

Albert

• Judith

hallo douwe, wij vragen een aanbetaling van 30% en de rest mag een week voor aankomst per bank of zelfs op de dag van aankomst contant kijk maar eens op www.ajabu-adventures.com