eerste weken april tanzania

• daphne

Dag allemaal,

al aardig wat rond gestruind hier de laatste tijd en met name op zoek naar stukjes over het grote regenseizoen in Tanzania.

Lees met name dat het echt wordt afgeraden om in die periode te reizen….

Mijn ‘verhaal’; ik kan echt enkel en alleen vertekken eind maart (vanwege mans werk die het periode daarvoor te druk heeft) en wil niet langer dan 14-16 dagen (ivm klein peutertje die ik dan te lang mis).

Kan niet later heen ivm al staande vakanties in juni en september (dat is dan eigenlijk een luxe feitje…)en wil ook een vriendin bezoeken die er dan woont (tot juni).

Tickets stuk goedkoper! Dusseldorf- Arusha met KLM dan 713,74 inclusief en ook een georganiseerde safarireis met camping voor 967 en geen 1 persoonskamertoeslag in april.

Begrijp dat het ook goedkoper is dan omdat het regenseizoen is dus minder toeristen.

Maar hoe stom zou het van mij zijn als ik deze tijd heen ga? Verpest ik mijn vakantie met wegspoelen van tenten, geen beest te zien, etc. kan ik dan maar beter mijn geld aan wat anders uitgeven en ooit een andere keer heen??

In maart van dit jaar in Namibië geweest; heel mooi groen, wat meer speuren naar wild, paar x vastgezeten met camper en plannen gewijzigd vanwege onbegaanbare wegen en paar keer heel harde bui van half tot 3 uurtjes (in de avond/nacht).

Super gave reis gehad in dat regenseizoen..

Wie kan mij ‘raad’ geven?

En sowieso als er meer mensen die periode willen reizen; misschien samen reizen?

• Tessa

Hallo Daphne,

Ik heb van december tot juni in Tanzania gezeten, in het noorden.

Er is dit jaar zeer weinig regen gevallen in het regenseizoen. (in vergelijk met wat normaal is daar) En prijzen zijn idd lager omdat er minder toeristen komen met het regen seizoen.

Je weet nooit wanneer het daar regent. Ik zat daar in een periode dat het een aantal dagen alleen van 16-17u regende of na half7 's avonds. Het kan ook zijn dat het de hele nacht regent. Maar je weet het natuurijk nooit!

Ik kan je verder dus niet aan of afraden om te gaan.

Het voordeel van in het regenseizoen reizen is wel dat het een stuk groener is.

Hoop je een beetje op gang geholpen te hebben.

Groeten, Tessa

• Judith

Hoi Daphne,

In het regenseizoen regent ht niet de hele dag… Er valt alleen af en toe een (flinke) bui. Dichte schoenen is dan wel handig bij je te hebben, verder moet ik zeggen; vooral doen!! Het land wordt groen en daarmee ook heel mooi!! Nadeel van het groen is dat je de beestjes iets minder snel ziet. Het landschap daar en tegen wordt alleen maar mooier…

Groetjes,

Judith

• daphne

Dank jullie wel voor reacties

Ga toch iets eerder heen (eertse weken maart) dus misschien ook wat minder regen ;-)

Groetjes daphne