tips noord-oost Tanzania

• anne

Hallo,

begin oktober willen wij met de bus vanuit Morogoro richting noord-oosten reizen. We hebben dan nog 2 weken voordat we terug vliegen naar nederland. De laatste dagen zouden we het liefst in de buurt van Pangani aan de kust willen verblijven.

We zijn al een aantal keren in Tanzania geweest en hebben ook toen eerst in een ziekenhuisje gewerkt, Ruaha en Mikumi park bezocht en de laatste dagen sloten we altijd af op Zanzibar. Maar na 3 keer Zanzibar willen we nu op het vaste land blijven.

Wie heeft tips voor een verblijf in de buurt van bijv. Moshi of Arusha en natuurlijk een leuk basic verblijf in Pangani aan het strand.

Low budget safari tips zijn natuurlijk ook welkom en verder wil ik nog weten of er mensen zijn die vanuit Pangani naar Saadani Parc zijn geweest.

graag reacties,

Anne en Marion

• Albert

Hallo Anne en Marion.

Ik heb wel een paar tips voor je.

Pagani is echt prachtig, verblijf aan het strand en een stuk goedkoper dan Zanzibar.

Ook wat betreft een safari en verblijf inMoshi heb ik wel tips.

Mail me maar prive als je willt

groeten Albert

• Mel

hoi.

wij zijn afgelopen maart ook in dit gebied geweest:

In Pangani zou ik aanraden om naar Drifters te gaan, dit is een goeie (basic) accommodatie voor een mooie prijs en het eten (heerlijk verse vis) was daar ook prima. Ze hebben banda's of bungalows met douche/wc en liggen direct aan het strand… en ook een leuke relaxte sfeer met hele leuke gastvrouw !

Saadani zijn we ook geweest maar vonden wij niet erg bijzonder. (Was wel in regentijd dat moet ik erbij zeggen).

Voor foto's kijk evt op site

www.mel.inafrika.nl

Tutaonana, Mel.

• Simon

Hallo Anne en Marion,

Oktober a.s. wil ik 3-4 weken door Noordoost-Tanzania reizen. Daarbij zal ik zeker een deel van de trip in Moshi verblijven, aangezien ik kan logeren bij daar wonende NL vrienden. Ben nog wel op zoek naar reisgenoten om de kosten van bijv. safari's te drukken. Misschien kunnen we een deel van de reis met elkaar combineren? Er is in de omgeving van Moshi best veel te beleven: regenwoud Kilimanjaro, cultureel toerisme, Arusha Nat. Park, etc. Eventueel zou ik ook voor jullie gratis accomodatie kunnen regelen bij mijn vrienden in Moshi.

Interesse? Laat dan a.u.b. iets van jullie horen!

Groet,

Simon

• Joke

http://www.peponiresort.com/

Wij hebben hier gezeten en zijn met de pontje over naar Saadani gereden. Saadani ligt aan het strand. Je kan daar ook in een rest house gaan zitten en zelf koken of voor een klein bedrag laten koken.

Mocht je meer weten ik hoor het wel.

Succes en een prettige vakantie, peponi ligt aan het strand.

• anne

Hallo Mel,

bedankt voor de tip. Ik vind geen telefoonnummer van Drifters, heb je dat misschien voor ons??

groeten Anne

• Mel

Jambo Anne,

een telefoonnummer heb ik helaas niet.

Via deze site : www.browzit.co.za/pangani-tanzania/drifterslodge kun je wel contact met hun opnemen via e-mail door op de buton “contact us” te klikken.

Kwa heri,

Mel