Vakantie Tanzania

• Erik

Wij zijn van plan om begin september voor een kleine 3 weken op vakantie te gaan naar Tanzania. We hebben alleen de vlucht geboekt en vliegen op kilimanjaro en gaan via Dar es Salaam weer naar huis. Vanuit Arusha willen we op safari, niet al te duur want dat ligt buiten ons budget. Graag zou ik dan ook goede tips willen hebben van betrouwbare safari- organisaties. Vanuit Arusha willen we hierna naar Zanzibar vliegen, kan iemand mij hier goede tips over geven. Waar zijn de mooiste stranden en waar kan je het beste snorkelen, zijn er ook leuke gusthouses of resorts?

Alle informatie is welkom.

Groet,

Erik en Marja

• Peter

Hallo Marja en Erik

Wij zijn met een jong en enthousiast safaribedrijfje op een 5 daagse safari geweest. Zij heten Afroriginal. Zij staan open voor wat jullie maar ook willen en komen natuurlijk ook zelf met ideeen. Ook qua prijs waren ze (december 2008) zeer acceptabel. Hebben diverse parken ten noorden van Arusha bezocht, met een geweldige kok en een driver die de tijd had om zelf ook oog voor de natuur te hebben.

Als dank voor de leuke tijd heb ik op YouTube een filmpje voor ze geplaatst. Onder de naam “meet the animals with Afroriginal”.

Hun site vind je wel via Google, te zoeken op Afroriginal Tours.

Heel veel plezier in het prachtige land met eerlijke mensen!

Peter

• Sander

Hallo Erik,

Een andere, vaak op dit prikbord in positieve zin genoemde organisatie is Flash Safari's. Gebruik de zoekfunctie van dit prikbord even om alle gegevens/reviews over hen na te lezen. Zet 'm op meer dan 30 dagen terug, voor een compleet beeld.

Verder zou ik je nog willen tippen dat er voor Zanzibar een aparte startpagina bestaat, met z'n eigen prikbord: http://zanzibar.pagina.nl/prikbord

Op het Zanzibar prikbord is veel gesproken over welke stranden op het eiland het mooiste zijn en welke plek het beste is om te snorkelen. Het mooiste wat ik gezien heb was Mnemba Atoll in het uiterste noordoosten. Hier kun je gemakkelijk komen vanuit Matemwe. Je kunt ook dagtrips maken vanuit Stone Town naar bijvoorbeeld Prison Island of naar Chumbe Island (dat laatste is een fantastisch ecologisch project, google maar eens), maar strandtechnisch is dat niet de mooiste kant van het eiland. Stone Town is wel echt de moeite waard. Het handigste is om bijv. 2 dagen Stone Town te combineren met nog een paar dagen op één van de mooiste stranden van het eiland. Hierover vind je dus tal van tips op het Zanzibar prikbord.

Groet,

Sander