Wie heeft erwaring met Afroriginal en Wildlife Kenya (Antony)?Bedankt voor jullie informatie.Groetjes Marion.
Hallo Anneke
Wij hebben ervaring met Afroriginal. Zijn in december 2008 op safari geweest naar Ngorongoro en Serengeti en vonden het super! Je kunt in het NL mailen, wel zo prettig. Wij hadden bij diverse organisaties prijzen opgevraagd en zijn kwamen er (mede door de prettige mails?) erg gunstig uit.
De entree's/verblijf per dag voor de parken zijn hoog en dat drijft de prijs al snel op. Verkijk je daar niet op.
Afroriginal is een jong bedrijf en daardoor minder geroutineerd dan de zeer grote safaribedrijven. Onze gids Fay nam alle tijd om alles uit te leggen en zag zelf ook regelmatig met zijn kijker rond te turen. Liefde voor z'n werk.
Als dank heb ik voor hun een filmpje op YouTube gezet. Je kunt het vinden onder de titel “meet the animals with Afroriginal”. Je het grootste deel aan dieren die wij tijdens onze safari hebben gezien.
Veel plezier met het uitzoeken en de voorpret!
Groeten, Peter
Peter,
De vraag kwam niet van mij maar van Marion.
Wij hebben in Februari een 10 daagse safari gedaan door Kenia en willen Februari 2010 een 11 daagse safari door Kenia/Tanzania maken zo fantastisch vonden wij het.
Wij hadden onze safari in Kenia geboekt bij een safariaanbieder daar (via internet) en deze heeft het zeer goed verzorgt en onvergetelijk gemaakt voor ons vandaar dat we dit jaar weer met hen gaan.
Prachtig filmpje op YouTube en toch bedankt voor het antwoord.
Vr. groeten, Anneke
Ik ben op safari geweest met afroriginal.
Ik vond het een zeer geslaagde reis. Veel dieren gezien.
Onze gids, Fay, kan heel veel over alle dieren vertellen en ziet ook op grote afstanden welke dieren het zijn.
Hij neemt de tijd om naar de dieren te kijken en scheurt er niet langs.
Ik ben met afroriginal naar Tarangire, Lake manyara, serengeti, ngorngoro en Lake natron geweest.
Hele leuke en mooie ervaring!
Hallo Tessa,
Je hebt verschillende parken bezocht. Hoeveel dagen heb je daar voor nodig en zou je de volgende keer dezelfde parken doen, zijn ze allemaal de moeite waard. Wij willen voor het eerst naar Tanzania en ik ben op zoek naar info. Wij willen een 11 daagse safari maken evt. Tanzania/Kenia in Februari.
Alle info is welkom. Parken/lodges enz.
B.v.d. Vr. groeten,
Anneke
Hallo Anneke,
Ik ben alleen in Tanzania naar parken geweest, dus over parken in Kenia kan ik je niks vertellen.
Zelf heb ik de Ngorngoro krater ben ik 2x geweest, net als in de Serengetti en Tarangire.
De krater is gewoon heel bijzonder. Zo'n grote vlakte waar alle soorten dieren in samen leven, heel mooi. Niet voor niks het 8e wereldwonder.
Ngorongoro is met een dag te doen. In de serengeti zou ik een aantal dagen verblijven. Het park is heel veelzijdig. Een deel is “savanne” een ander deel is weer vol met struiken, en je hebt ok nog de kopjes waar je dieren kan zien.
Ik heb zelf 2x een tentsafari gehad. Ook bijzonder. Je slaapt op campsites, maar er lopen ook gewoon wilde dieren over de campsites. Bij de krater heb je eencampsite waar altijd een olifant uit een watertank komt drinken. Lake Manyara ben ik 4x geweest. Dat is ook een heel mooi park, maar wel wat kleiner. Er zouden boomleeuwen zitten, maar ik heb daar nooit leewuwen gezien. Alle parken zijn net weer anders, en hebben allemaal iets bijzonders. In de serengeti zit de big 4, olifant, buffel, leeuw en luipaard, in Ngorongoro zitten neushoorns. Met veel geluk zie je alles. Maar dat weet je nooit zeker. Het zijn toch wilde dieren.
Verder heb ik gehoord dat Selous eenheel mooi park is, maar dat ligt in het zuiden van Tanzania. Daar wil ik de volgende keer graag heen.
Als ik jou was zou ik ook even op de volgende website kijken www.afroriginaltours.com ZIj kunnen meer info geven over lodges, daar ben ik zelf dus nooit geweest.
Lake Manyara en de krater heb je ongeveer een halve dag voor nodig. Serengeti zou ik wel langer doorbrengen, zodat je de veelzijdigheid van het park kan zien. Tarangire is ook een mooi park, daar zou je in 1 of 2 dagen doorheen kunnen.
ALs je nog meer vragen hebt hoor ik het graag.
Groeten, Tessa
Hallo Tessa,
Bedankt voor je uitgebreidde verslag, daar kan ik wel wat mee en ga ik mee aan de slag. Wij hebben vorig jaar een safari gemaakt in Kenia (ook prachtige parken en de big five gezien) van 10 dagen vandaar dat we nu in Februari Tanzania willen doen in combinatie met Kenia. Hoe was het met de droogte/regen in de parken.Waren er veel verzwakte of dode dieren zoals op het ogenblik in Kenia het geval is v.w. de droogte daar ben ik eigenlijk wel erg benieuwd naar
Vr. groeten,
Anneke
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?