Shuttle bus van Nairobi naar Arusha en Kilimanjaro

• Lobke

Dag allen,

Volgend jaar willen mijn partner en ik naar Tanzania toe.

Om de kosten te drukken is ons geadviseerd om te vliegen naar Nairobi en dan met de shuttlebus naar Arusha of Kilimanjaro airport te gaan.

Heeft iemand van jullie hier ervaring mee? En zo ja, hoe hebben jullie dat geregeld? Hoe is het bevallen? Welke reisorganisatie hebben jullie hiervoor geboekt?

En hoe lang is het van Nairobi naar Arusha?

Graag hoor ik van jullie en alvast bedankt!

Groeten Lobke

• jos sandra

Hoi,

wij hebben via

http://www.marangushuttles.com/

geboekt. Dit was op aanraden van magda (Flash Safaris) de reis is ongeveer 4,5 tot 5 uur hebben we begrepen.

Je kan een mail sturen ter attentie van Wilfred, hij heeft ook een hotel geboekt voor ons omdat we ook weer via nairobi terug vliegen.

Wij vlogen vorig jaar voor € 1400 pp naar Kili airport en nu vliegen we vanaf Dusseldorf met KLM naar Amsterdam en daar stappen we dan op de nachtvlucht naar nairobi. We vliegen nu voor € 606 pp. Dan gaan we met de bovengenoemde shuttle naar Arusha.

We zijn wel langer onderwg maar dat neem ik op de koop toe, € 800 jojo's pp besparen is erg veel inmijn optiek.

Wanneer we geweest zijn zal ik posten of het goed bevallen is om met de genoemde shutle te rezien

We gaan eind aug.

groet,

Jos

Dit is voor ons meer de moeite waard om via dusseldorf te vliegen

• Sylvester

Hi,

Begin dit jaar zijn wij via Dusseldorf naar Kilimanjaro gevlogen, met KLM van DD naar Amsterdam en vandaar met KLM naar Kili.

prijs was rond de 650 Euro PP.(:D

Je kan dit boeken via de duitse site van KLM.

Spaart je de rit van Nairobi naar Arusha.

Terug hebben we aan de balie op Kili gevraagd om de bagage om te boeken naar Amsterdam, dit was geen probleem dus konden we vanuit Amsterdam direct naar huis.

Groet Sylvester

• Lobke

Bedankt voor de reacties.

Dat bespaart enorm veel geld.

Maar ook de optie om van Dusseldorf naar Kilimanjaro te vliegen ga ik zeker onderzoeken.

Dank!

• Bassos

Sylvester Schreef:

——————————————————-

> Hi,

>

> Begin dit jaar zijn wij via Dusseldorf naar

> Kilimanjaro gevlogen, >

> Groet Sylvester

Er zit nogal een prijsverschil tussen de eerste maanden van een jaar en juli/augustus. Dus die vergelijking gaat niet helemaal op.

Over twee weken gaan wij vanuit Frankfurt naar Nairobi en pakken ook de Marangu shuttle naar Arusha. We vliegen met Ethiopian. Dat was nog net niet de goedkoopste, maar stond wel beter aangeschreven.

• daphne

Jos; hoe is de shuttle bevallen?

Zou ook optie voor mij kunnen zijn als ik in maart heen ga.

• Joop

Hallo Lobke,

Wij gaan volgend jaar ook naar Afrika ( Kenia en/of Tanazania) en zijn nu met drie personen,

we gaan zelf een safari samenstellen via een bedrijf in Nederland,

en zoeken nog twee reisgenoten, misschien iets voor jullie?

Ook wij willen via Nairobi vliegen en dan waarschijnlijk een paar dagen Kenia en dan met een busje naar Tanzania,

waar we dan opgehaald worden door een landrover die ons rondreist in Tanzania.

Interesse? mail me dan even

Gr. Joop

• Joop

Lobke Schreef:

——————————————————-

> Dag allen,

>

> Volgend jaar willen mijn partner en ik naar

> Tanzania toe.

> Om de kosten te drukken is ons geadviseerd om te

> vliegen naar Nairobi en dan met de shuttlebus naar

> Arusha of Kilimanjaro airport te gaan.

> Heeft iemand van jullie hier ervaring mee? En zo

> ja, hoe hebben jullie dat geregeld? Hoe is het

> bevallen? Welke reisorganisatie hebben jullie

> hiervoor geboekt?

> En hoe lang is het van Nairobi naar Arusha?

>

> Graag hoor ik van jullie en alvast bedankt!

>

> Groeten Lobke

Hallo Lobke,

Wij gaan volgend jaar ook naar Afrika ( Kenia en/of Tanazania) en zijn nu met drie personen,

we gaan zelf een safari samenstellen via een bedrijf in Nederland,

en zoeken nog twee reisgenoten, misschien iets voor jullie?

Ook wij willen via Nairobi vliegen en dan waarschijnlijk een paar dagen Kenia en dan met een busje naar Tanzania,

waar we dan opgehaald worden door een landrover die ons rondreist in Tanzania.

Interesse? mail me dan even

Gr. Joop

• Lobke

Dag Joop,

Ik lees nu je bericht pas.

Wij hebben inmiddels een volledige reis voor twee personen laten samenstellen door Afroriginal. Het ziet er veel belovend uit en de persoonlijke benadering bevalt ons goed.

Succes met samenstellen en de voorpret!

Groeten Lobke

• Paul

Airberlin vliegt bijna wekelijks via Kilimanjaro naar Mombasa. Prijzen varieren van 300 tot 550 euro.Check hun website eens voor aanbiedingen.Vanaf Dusseldorf of Frankfurt.