Safari/Kili ter plekker regelen of vooraf?

• Tikva

Wij (2pers) gaan in oktober naar Tanzania, we vliegen op Nairobi en willen eerst een 4 daagse safari maken (vanaf Arusha) en dan de Kilimanjaro beklimmen (Marangu of Machame).

Eigenlijk ben ik altijd gewend alles gewoon ter plekke te regelen. Krijg je toch een beter idee van de gides, materialen etc. In bijv. Nepal is daar regelen ook echt een stuk goedkoper. Om het ter plekke te regelen trekken we 2 keer 1 dag uit. Dus vandaag regelen morgen vertrekken.

Echter na wat surfen krijg ik het idee dat iedereen zeker die Kili vooraf boekt.

- Dus mijn vragen:

- is vooraf regelen makkelijk? en kan het ook vandaag regelen morgen vertrekken?

- Wat is de beste plek voor om de kili te regelen Moshi of Arusha?

- Ook belangrijk bespaar je wel een leuk bedrag als je ter plekke boekt?

- Mochten we toch vooraf boeken,goedkope aanbieders (max 1750,- eur voor safari en kili) waar je goede ervaring mee hebt?

• Mkomwa

Dear Tikva,

How are you today.if you want to get informantion please visite our site and you will understand each other.

www.africandarter.com

Mkomwa.

• Dees

Beste Tikva,

voor safari kun je het best wel regelen terplekke in één dag, de vraag is dan wel of je voor die dageen groep vindt, niet makkelijk. Dat geld nog meer voor Kili, je kunt je voorstellen dat het organiseren van dragers / gidsen / equipment en met name de park / rescue fee enige organisatie vergt. Wanneer je van te voren boekt ben je zeker van je vertrek en wellicht kun je in een groep gaan dat scheelt aanmerkelijk in prijs.

Ik kan je Afroriginal Tours aanraden, zij hebben een kleine company en zijn erg flexibel en redelijk in prijs, ze staan ook op you tube, “safari met afroriginal” het is een leuk filmpje en alle contactgegevens staan erbij.

Succes

• TON STEGERS

Wij hadden vooraf geboekt bij hoffland een nederlandse jongen

die het voor ons prima geregeld had.

lees onze ervaringen op:Jamboo Travel

gr ton en ria

• Inge

Beste Tikva,

Ik heb zelf de laatste ruim 2 jaar in Arusha gewerkt in het toerisme, tijdelijk zit ik nu weer even in Nederland.

Je kan heel goed ter plekke je safari en Kili climb boeken, als ik je ergens tips over kan geven dan kan je me mailen. Vind het altijd leuk om wat over Tanzania kwijt te kunnen ;).

Groeten,

Inge

• patrick

Beste Tikva,ben zelf werkzaam in de toeristische branche hier en heb mijn eigen toerorganisatie,maar wil geen reclame maken.Kan je het bovenstaande pakket aanbieden voor 1350 euro per persoon.Dit behelst een vierdaagse safari,eigen auto,gids en kok op basis van camping.Een bezoek aan serengeti,Ngorongoro en Lake manyara.Beklimming van de Kili is een vijfdaagse trip inclusief alle parkfees,gids en rescue fee.Mocht je geintereseerd zijn of meer details willen stuur mij dan een email.

Alvast bedankt,

Patrick

• Sylvester

En dit noem je geen reclame?

• Douwe

Hoi Inge,

Wij willen volgend jaar zomer voor een maand naar Tanzania gaan. Daar hoort natuurlijk ook een safari bij. Bij iedereen moet je van te voren betalen. Vindt dit nogal een risico. Heb offertes opgevraagd bij Afroriginal en Ajabu Adventures ken jij deze bedrijven. Ze hebben geen TATO registratie. Is dit een probleem.

Hoor graag van je

groeten

Douwe

• Peter

Hallo Douwe

Ik heb een zeer goede ervaring met Afroriginal. Heb onze safari bij hen geboekt omdat de prijs en het kontakt ons aansprak.

Niets dan lof voor het vervoer, equipment, kok en vooral het plezier waarmee wij benaderd werden. De gids nam alle tijd om ons alles te tonenen uit te leggen. Zat zelf ook regelmatig met de verrekijker te zoeken en zette de motor uit om ons de stilte te laten “horen”.

Al met al voor ons de reden dat wij zeker nog een keer terug gaan!

Succes met de voorpret en het uitzoeken.

Groeten, Peter

• marieke

Ik lees dat jij veel weet over Tanzania?

Ik wil met een vriendin de klim gaan maken en het liefst regelen we dat ter plaatse. Heeft dat prijstechnisch gezien voordelen? Zijn er agentschappen die je ons kunt aanraden?

Wat is het beste seizoen om te gaan? We willen het liefst in mei of juni gaan.

Weet jij welke route het leukste is?

Ik hoop dat je ons een beetje op weg helpen kunt.