bus Dar es Salaam - Arusha

• Sanne van Gent

Hallo!

1 Augustus vertrek ik samen met een vriendin voor drie weken naar Tanzania. We komen 2 augustus om 5.15 uur aan op Dar es Salaam airport en willen om geen tijd te verliezen én omdat we als we naar Zanzibar gaan toch weer in Dar komen gelijk met een bus naar Arusha. We hebben een mail gestuurd naar scandinaviangroup die volgens de lonely planet deze tocht maken, maar geen reactie gekregen.

Nu mijn vraag aan jullie:

Heeft iemand enig idee hoe we een ticket voor deze busreis vanuit Nederland zouden kunnen regelen (organisatie etc maakt niet uit)?

Hoe veel tijd moet ik minimaal rekenen voordat ik door de douane ben bij Dar?

Alvast bedankt voor jullie reactie!

groeten,

Sanne

• joke

Scandinavia Express

A large fleet of luxury buses plying routes around Tanzania as well as to neigbouring countries. Distances are often long, but the cost is far cheaper than travelling by air!

Type: Bus Company

Address: Scandinavia Express Services, Msimbazi Road and Nyerere Road intersection Dar-es-Salaam, Tanzania

Phone: +255 22 2861947/8/9

Fax: +255 22 2861950

Email: info@scandinaviagroup.com

Website: http://www.scandinaviagroup.com/Scandinavia%20Express/index.htm

Royal Coach

This company operates on the Dar-Arusha-Dar route only. Good buses.

Type: Bus Service

Address: Libya Street Opposite Libya post office Dar es Salaam, Tanzania

Phone: +255 22 2124073

… Arusha (30 Euro), Dodoma (15 Euro), Iringa (15 Euro), Kyela (20 Euro), Mbeya (25 Euro), Mombasa (25 Euro), Moshi (25 Euro), Mwanza (50 Euro), Nairobi (40 Euro), Songea (20 Euro), Tanga (15 Euro), Tukuyu (20 Euro)

succes

joke

• N. Klooster

Allereerst veel plezier in Tanzania!

De douane kan erg lang duren, ze nemen eerst alle paspoorten in en roepen dan de mensen af om bij het loket te komen om een foto te maken en de gegevens in de computer te zetten.

Over de bus, ik heb het bij het kantoor in de stad geregeld, zou niet weten of je het ook van uit Nederland kan doen!

Veel succes

• yvette heijnen

zijn er ook bussen of treinen in de avond of nacht? Ik ga volgende week al!!

liefs yvette

• Sanne van Gent

bedankt voor jullie reacties! Heb inmiddels ook van anderen begrepen dat je daar inderdaad ter plekke een bus kan regelen. Ben benieuwd of het gaat lukken, anders gaan we de volgende dag.

Nog een vraag: zijn de taxi's die je bij het vliegveld kunt nemen betrouwbaar? Deze moeten ons dan natuurlijk naar de bus stand brengen.

groeten,

Sanne

• johan

Hallo Sanne,

Ik moet soms wel lachen met de vragen die hier gesteld worden. Als je in A'dam de verkeerde pakt wordt je ook op je gezicht geslagen!

Gewoon op je natuurlijke instinct vertrouwen dus….

Groet en safari njema.

• christiaan

Hoi Sanne,

Aan je mail te zien, ga ik zeer binnenkort met exact dezelfde vlucht (15.15u aankomst) en hetzelfde plan naar Tanzania.

Ik vroeg me af hoe het jou ( of anderen) vergaan is. Lukt het om 's ochtends een bus naar Arusha te nemen?

En hoe lang deed je er bij de douane over? Of gaan er wat later ook nog bussen??

Hoop dat je kan antwoorden

Dank

Christiaan

• Do

Hoi Sanne,

Scandinavia is zo'n beetje ter ziele dus je kunt beter een andere maatschappij kiezen, Kilimanjaro Express en Dar Express zijn de betrouwbaarste. Je hoeft niet vooraf te boeken en kunt gewoon bij aankomst op Ubongo busstation een kaartje kopen, voor de ingang zijn allemaal kantoortjes en de reis kost ca. 25.000- 30.000 TZS ( ca. € 17,-) en duurt ca. 8 uur. De Douane hoeft op zich niet lang te duren en scheelt wanneer je al een visum hebt geregeld vooraf in Nederland.

goede reis