Hotel bij vliegveld Kilimanjaro

• Martijn

Net onze vlucht geboekt voor over drie maanden; €711 p.p. voor Dusseldof-Kilimanjaro - Zanzibar-Dusseldorf.

Om 8 uur 's avonds landen we op Kilimanjaro Airport.

Weet iemand een (niet al te duur) hotel/hostel voor de eerste nacht nabij het vliegveld? Ik hoorde van iemand dat Arusha dan een goede optie is. Zelf ben ik bang dat dit te ver is c.q. veel gedoe in de avond?

Alle tips welkom -alvast bedankt!

• carmen

Naast het vliegveld ligt een Lodge, is niet goedkoop, halen je wel af.

Wil je naar Arusha of Moshi, dan voor vervoer zorgen.

• Dirk Burger

Beste Martijn,

Kun en wil je iets uitvoeriger zijn m.b.t. jouw boeking van jullie vlucht over drie maanden, t.w..711 EURO p.p. Wij willen namelijk in september/oktober ook naar Tanzania. Alvast bedankt!!

Dirk.

• Martijn

Beste Dirk,

Ik was enthousiast over ticketsite opodo.de -echter drie kwart van de zoekresultaten blijkt niet meer valide; waardeloze site. Uiteindelijk via worldticketcenter, happytravel enz. enz. terecht gekomen bij de voor mij meest interessante twee: connections.be en expedia.nl. Bij de laatste uiteindelijk de 2 tickets gekocht voor €711 p.p.:

06/06: Dusseldorf > Ams > Kilimanjaro

26/06: Zanzibar > Dar es Salaam > Ams > Dusseldorf

We wonen in Maastricht dus Dusseldorf is prima voor ons (en 't goedkoopst).

Het plan voor Tanzania is een stukje Kilimanjaro te doen, gevolgd door 2 of 3 nationale parken en eindigen op Zanzibar, om nog een paar daagjes te chillen.

Verder concretiseren vd plannen komt nog. Wellicht echter ook deels daar; we zien waar het avontuur ons brengt en hebben verder niets geboekt -behalve de nog te boeken eerste nacht nabij Kilimanjaro Airport en wellicht ook de paar dagen op Zanzibar.

Mocht jij nog tips of input hebben, post een reply!

groeten,

Martijn

• Sylvester

Martijn,

Kijk eens op de markt, rechts boven daar staat een advertentie van een goede vriend van ons die ruim 10 jaar ervaring heeft als gids en chauffeur. Heeft een eigen auto en is vast bereid om je te helpen tegen een voordeliger tarief.

Hij kan ook lokale dingen regelen, zoals hotels op Zanzibar.

Groet Sylvester

• Peter

Hoi Martijn

Wij zijn in December 2008-Januari 2009 op eigen gelegenheid door noord Tanzania getrokken en uiteindelijk beland aan de kust tussen Pangani en Tanga. Onderweg in de bergen de prachtige Tona lodge bezocht. Later spijt dat wij er maar 1 nacht zijn gebleven. Wij hebben erg veel hulp gehad van het in Arusha gevestigde Afroriginal Tours.

Hebben een safari met ze gedaan en dankzij hun kontakten hebben wij onderweg erg leuke lodges en hotels gehad.

Kijk op hun site voor meer informatie en op Youtube voor mijn filmpje Safari with Afroriginal (meet the animals)

Geniet van jullie voorpret!

Groeten, Peter

• Martijn

Hoi Peter,

Bedankt voor de reactie en tips!

groeten, Martijn

• E.

Hallo Martijn,

Ik zit met hetzelfde probleem begin juni. Heb je toevallig iets gevonden wat betaalbaar is en niet te ver weg?

Dank je, groeten, Erna

• Martijn....

Hey Erna

Yes, ik heb iets gevonden. Het wordt toch slapen in Arusha; veel goedkope en mid-range hotels en blijkbaar de meest logische plek om vanuit het vliegveld naar toe te gaan -tenzij je bij het vliegveld zlef (soms wat te duur) wilt slapen.

In Arusha is heel wat te vinden. Ik ben voor ‘Le Jacaranda Hotel’ gegaan, $50 voor 1 nacht, 2 personen + ontbijt,:

A double room is 50 US$ with breakfast.

Regarding transport, it is cheaper to use a taxi (50US$) or a shuttle (15$ per person) from the airport.

We can arrange a transport from town at 70 US$.

Succes!

• Mirjam

Hoi Martijn,

Le Jacaranda is een prima hotel. Toen wij er waren werd het gerund door een Franse dame en het restaurant/bar gedeelte door een Nederlands paar. Erg aardige mensen.

Groetjes,

Mirjam