Privé safari, welke organisatie is aan te raden?

• johan

TARANGIRE!!!!!!

zeker niet te missen en dan in de tarangire safari lodge verblijven.

zijn luxe ruime tenten met douche en toilet en een magistraal uitzicht.

en een zwembad.

maar ja ik zit geen 9 uur in een vliegtuig om in en om het zwembad te ploeteren de hele dag.

met een beetje geluk zit het vol met olifanten groepen tot 300 stuks zijn geen uitzondering omdat er altijd water is in de rivier.

ben nu 3 keer in tanzania geweest en tich vind ik dit met de serengeti het mooiste park.

verblijf in de serengeti in de buurt van seronera,waarom? het is in het miden van de serengeti en je bent overal relatief kort in de buurt.

een wildebeest(gnoe) kan 55km trekken op 1 dag dus als er geen regen is of geweest is zijn ze zo weer 100km verder op.

• edwin

Ik had ook o.a bij Flash een offerte aangevraagd. Bij alle offertes gingen we uit van hetzelfde programma met dezelfde lodges. Ze reageerden heel snel maar waren niet goedkoper dan de organisaties in Nederland.

Ook had je bij hun offerte een aantal overnachtingen bij hun thuis wat ik ook wat minder vond.

Tarangire zou ik ook niet overslaan, maar dit is vooral in de droge tijd een goede bestemming.

• Sander

Hoi Edwin,

Dagmar had het probleem dat 3000 Euro budget per persoon niet voldoende was voor een reis naar Tanzania, gebaseerd op de Nederlandse organisaties waar zij contact mee heeft gehad.

Ik heb een offerte van Flash liggen voor 8 dagen safari met daarin de belangrijkste parken uit het noordelijke circuit, die voldoende ruimte over laat om binnen 3.000 Euro ook nog vliegtickets en een verblijf op Zanzibar te regelen.

Met welke organisaties in Nederland heb jij contact gehad bij wie dit ook mogelijk is? Ik denk zeker dat er mensen op dit prikbord zijn die het handig vinden om dit te weten (waaronder ikzelf ;-)!

Groet,

Sander

• wouter

Hallo Dagmar,

Wat zijn jullie wensen binnen dit budget? Willen jullie lodge of camping?

Ik heb zelf nl met een groep collega's afgelopen november een week een campingsafari gemaakt in Serengeti en Ngorongoro met Tanzania Bush2Beach Expeditions van Deogratius Kessy. Het is een lokaal safaribedrijf en het was perfect.

Het klopt, dat een safari in Tanzania duur is, maar wij vonden het op zich nog heel erg meevallen.

Ik weet dus niet wat jullie exacte wensen zijn, maar vraag eens een vrijblijvende offerte aan bij Deo.

Je kunt ook eventueel info bij mij vragen, v.w.b. onze ervaringen.

Check zijn website op : www.tanzaniabush2beach.com

Mvg.,

Wouter

• edwin

Hoi,

IK had o.a offertes bij Jambo Safari Club en Traveltrend, allemaal met dezelfde parken, lodges en kili beklimming. Ik weet niet of zij ook “low budget” reizen aanbieden, maar tussen onze offertes zat maar weinig verschil.

• Peter

Hallo Dagmar

Wij zijn eind dec 2008 en begin jan 2009 zelfstandig op reis geweest door Tanzania. Hebben een safari gedaan naar Lake Manyara, Serengeti en de Ngorongoro krater.

Hebben in de Serengeti het begin van de migratie gezien. Geweldig, zoveel zebra's en gnoe's.

En net als jullie, na erg lang zoeken, hadden de safari vanuit Nederland geregeld. Wij zijn met Afroriginal Tours op campingsafari geweest. De prijs was lager dan van alle anderen. En ik kreeg via mail referenties in Nederland.

Zij zijn klein, persoonlijk en behulpzaam. Onze gids sprak perfect engels en wist op al onze dierenvragen te antwoorden. De kok die mee was toverde vanaf z'n houtkoolvuur zelfs een hartige taart te voorschijn!

Ik heb op YouTube een korte film gezet met alle dieren die wij tijdens de safari hebben gezien. Zoek naar “Tanzania safari with Afroriginal”.

Ik wens jullie veel succes met zoeken en vooral veel voorpret!

Groeten, Peter

• Dagmar

Hoi Peter,

Ik heb het filmpje direct bekeken! Zo leuk om te zien en met die muziek op de achtergrond wens ik nog meer dat de komende tijd heeeeel snel gaat! Ik zal me eens gaan verdiepen in Afroriginal Tours.

We hebben nu ondertussen 2 offertes in bezit.

- Flash Safaris voor 13 dagen

- Safari Planner (via Karibu Africa Safaris, Arusha) voor 16 dagen

De laatste komt ca 800 euro duurder uit, maar is wel voor 3 dagen langer (1 safaridag en 2 op Zanzibar). De accomodaties zijn in de parken zo goed als hetzelfde, alleen op Zanzibar zijn ze anders (wel vergelijkbaar). Verder is alles wat inclusief- en exclusief is ook hetzelfde.

Het is natuurlijk niet helemaal goed vergelijkbaar, maar ik heb de indruk dat ze elkaar niet veel maken.

We moeten nog 1 offerte binnenkrijgen dus ben heel benieuwd met welk aanbod zij komen. Weet helaas de naam van deze organisatie niet meer… Die houden jullie nog tegoed van me.

Groetjes Dagmar

• Suzanne

Hoi Dagmar,

Wij zijn in November op safari geweest in Tanzania en zijn super enthousiast over SOK-adventures (www.sokadventures.com).

Wij zijn 5 dagen op prive-safari geweest in het Noordelijke circuit, en vonden het helemaal geweldig. Dit was grotendeels te danken aan het professionele team van SOK. Ook na het uitwisselen van ervaringen met andere reizigers zijn we nog steeds zo blij dat we voor hen gekozen hebben: onze gids Devis was echt super! We hebben echt alles gezien wat we wilden én meer: de hele big-5, de great migration, zelfs een kill en de meest fantastische landschappen.

SOK is voor Tanzaniaanse safari-begrippen niet duur. Als je met hen in zee gaat, kan ik specifiek Devis Jonas als gids aanraden, hij is echt heel goed!

Heel veel plezier daar!

Groetjes,

Suzanne

• Hans

Ik wil toch even reageren op Suzanne. Een gids is afhankelijk van wat de natuur hem biedt.

Er zijn zelfs toeristen boos op gidsen als zij geen “bijzonder” wild zien. Ook al hebben zij een goede gids.

Wij hebben jeeps als bezetenen over de Serengeti zien rijden. Zelfs tussen de migratie zebra's door. Waarbij bijna 1 zebra geraakt werd! Een gids die in weinig tijd veel dieren wilde “scoren” voor z'n gasten.

De gids (Fay) die wij hadden via Afroriginal Tours, zette zelf vaak de motor stil, zodat wij de stilte van de vlakte konden ervaren. Nam ook alle tijd om er zelf van te genieten en wij kwamen dus niet aan de hoogte score…. Maar hebben enorm veel GEZIEN.

• Albert

Kijk ook eens op www.kilimantreksandbikes.com

Zij bieden uitstekende service, goede kwaliteit en een goede prijs.