Ervaring Sawadee

• Jeanine

Hallo,

Wij denken er over de komende zomer mat Sawadee een rondreis te maken door Kenia-Tanzania-Zanzibar 23 dagen.

Heeft iemand ervaring met deze reis van deze organisatie? Ik hoor ze graag.

Hoe zijn de hotels/lodges waarin overnacht wordt, reisbegeleiding, reisafstanden, slaapmatjes in de tent, verblijf op Zanzibar enz enz.

Bedankt alvast voor jullie reacties.

Gr Jeanine

• jan63

ik heb goede reiservaringen met Sawadee.

Over het algemeen goede Nederlandse reisbegeleiding en goed uitgedachte reizen.

Het is al een tijdje geleden dat ik in Tanzania met Sawadee ben geweest, maar vooral het Selous game reserve vond ik erg mooi (en vooral niet toeristisch). Maar dat was in 2004.

Sawadee kiest ervoor om gebieden aan te doen die niet toeristisch zijn. Daarom zijn de lodges wel goed maar niet super luxe. Soms wordt gekampeerd waar de sanitaire voorzienningen minder zijn,.In veel reizen (in Afrika wat minder dan bv in Azie) zitten 1 of meerdaagse looptochten. Veel reizen in Afrika zijn intensief door reisdagen of meerdaagse wandeltochten. Let daarbij vooral op de driehoekjes op de site of in de brochure. 3 of 4 driehoekjes betekend of kamperen of een meerdaagse wandeltocht.

Je moet daarom een wat avontuurlijke instelling hebben. Hou je niet van kamperen of (actieve) avontuurlijk reizen dan denk ik dat je een andere organisatie moet nemen

Voor meer vragen hoor/lees ik dat wel

Jan Bleeker

• Jeanine

Hallo Jan,

Bedankt voor je reactie. Ik kan je vertellen: we hebben inmiddels geboekt en gaan het avontuur aan in augustus!

Gr Jeanine