Hallo,
Gisteren tickets geboekt na het nodige speurwerk op internet. Veel gehad aan dit prikbord, waarvoor mijn dank!! De combinaties die je kunt maken bij een flexibele vertrek- en retourdatum lijken eindeloos. Ik heb vooral veel gemak gehad bij de website ‘opodo.de’ die ik hier ergens op het prikbord gelezen heb. Deze biedt de mogelijkheid om bij voorbaat al 2 ‘flexdagen’ te gebruiken bij het zoeken. Zo zie je sneller de goedkoopste optie.
Uiteindelijk geboekt bij Cheaptickets: Frankfurt - Nairobi (heen) en Zanzibar - Frankfurt (terug) met Ethiopian Airlines. Naar huis vliegen vanaf Zanzibar scheelde weer een binnenlandse vlucht en/of busreis naar Nairobi. Kosten: ongeveer € 800,- (incl.). We vertrekken 10 juli 2009. We pakken ook de trein naar Frankfurt (NS-Hispeed); tipgever bedankt.
Ik zoek nog een goede budget safari op ‘tentbasis’ voor 6 dagen ongeveer.
Zijn er nog (jonge) stellen die ook in Juli 2009 van plan zijn om aan safari deel te nemen? De prijzen van een safari op basis van twee personen vind ik wel erg prijzig. Mijn prijsverwachting voor een Afrikaans land lag op voorhand toch echt een stuk lager. Wat maakt de safari nou zo duur? Ik zou in Nederland met alle liefde een zesdaagse safari organiseren als dat € 800/1000 per persoon zou opleveren. Toegegeven; Nationaal Park de Hoge Veluwe kent een lager ‘permit-tarief’, maar wij hebben toch ook zeldzame dieren?!
Ben tevens benieuwd naar de verdiensten van een local-tourguide of gaat alles naar de organisator?
Is het nodig/verstandig om een binnenlandse vlucht van Arusha naar Zanzibar van te voren te boeken of kan dat ook ter plekke nog? Is een enkeltje van € 130 p.p. te duur? Is het vooraf boeken van de busreis Nairobi - Arusha nodig?
Iemand ervaring met Ethiopian? Als ze mogen landen op Europees grondgebied zal het wel goed zitten met de veiligheid?!
Alvast bedankt!