tanzania in april/mei?

• marike

Hallo

Wij zitten erover te denken om in eind april/begin mei een reis naar Tanzania en Zanzibar te maken.

Is dit wel een geschikte tijd vraag ik me af?

Ik lees dat het dan nog regenseizoen is en reizen lastig is????

Alvast bedankt voor het advies

Groet, Marike

• Sander

klopt, het is dan regentijd. Dit betekent dat het erg benauwd/warm kan zijn en dat veel wegen in de parken slecht of onbegaanbaar zijn.

Het kan wel, maar je moet goed uitzoeken wat er nog wel en wat er niet meer te bezoeken is. Er gaan ook veel hotels op Zanzibar dicht in die periode.

• angelique

Ik wil in precies dezelfde periode dezelfde reis maken. Kinderen hebben dan 2 weken vakantie… Balen als dat dan het regenseizoen is….

Is dat overal in Afrika?

• Sander

Hoi Angelique,

Nee, het is alleen zo rond de evenaar dat er in onze herfst en in ons voorjaar regenperiode is. De zon staat dan vrijwel loodrecht boven je hoofd in die landen en dat veroorzaakt een sterke verdamping en dus ook de enorme regenval.

April is wel een aardige tijd om naar Zuid-Afrika te gaan en qua reizen met kinderen is dat misschien nog wel zeker zo geschikt. Zuid-Afrika heeft z'n eigen prikbord: zuid-afrika.pagina.nl/prikbord

Als je met je kinderen voor het groot wild gaat en je bent echt aan april gebonden, zou ik een flinke camper huren (bijv. Bobo Campers, wordt gerund door Nederlanders) en lekker naar het Kruger Park in Zuid-Afrika gaan. Schitterende campings middenin de bush met geweldige voorzieningen, je bent er helemaal je eigen baas. Qua kosten is een vakantie naar Zuid-Afrika ook flink lager dan Tanzania. Aan de stranden van de noord-oostkust van Zuid-Afrika (dichtbij Mozambique) is het dan ook lekker weer. Maar ik maak reclame voor het verkeerde land op het verkeerde prikbord ;-)

Groet,

Sander

• Mel

Wij denken erover om eind Maart begin April naar Tanzania (Dar) te reizen.

Zijn er mensen met reiservaringen in deze periode ?

• Joke

Je moet geluk hebben met de regentijd.

Ik ben eind maart een keer geweest en geen druppel gehad.

Daar tegenover was in in Selous in februari 16 dagen lang regen gehad en dat was erg triest, want de paden waren niet begaanbaar en de lodges die we geboekt hadden, konden we ook niet komen.

Dure vakantie weggespoeld.

Ook daar veranderd het weer.

Succes ermee

Joke

• Mel

Joke, asante sana voor je reactie ! We laten het maar eens op ons af komen ….