Uganda, Tanzania te gek?

• Chris

Dag mensen,

Ik ben van plan om deze zomer naar Uganda en Tanzania af te reizen.

Waarschijnlijk begin ik in Entebbe (maar wellicht in Nairobi als het qua vliegkosten erg scheelt). Ik wil daar de chimps bezoeken in het Budungo Central Forest Reserve (noord-westen) weer terug naar Kampala om de chimps te bezoeken op het Ngamba Island. Vervolgens linksom langs het Victoriameer richting Arusha voor safari Serengeti/Ngorongoro/Tarangire (niet alledrie!). Dan naar Moshi om de Kili te aanschouwen vanaf de grond!! ha ha en vervolgens naar Zanzibar voor een week relaxen en duiken. Vliegen vanaf Dar Es Salaam weer naar Nederland.

Ik heb 6 weken de tijd en ga alles met het openbaar vervoer doen. Nou ben ik bang dat ik me ontzettend verkijk op de afstanden… Ik weet dat er veel rechtstreekse bussen gaan die je in een dag ergens ver weg kunnen brengen maar ik wil de reis juist in stukjes opbreken en onderweg ergens kunnen blijven.

Is dit te gek? Wie heeft een soortgelijke route al eens afgelegd? Is het te doen?

Is het veilig om het op deze manier te doen als vrouw alleen?

Alvast bedankt!

groet Chris

• Inge

Hoi Chris,

Ik heb afgelopen zomer soortgelijke reis gemaakt. Alleen gestart in Nairobi (is zoveel goedkoper), vandaar naar Moshi, daar safari geboekt (Lake Manyara, Ngorongoro en Serengeti), toen Zanzibar, terug naar Moshi om Kilimanjaro te beklimmen. Van Moshi naar Kampala. Daar zijn redelijk goede busverbindingen voor. Oeganda is echt te gek! Ook geweldig backpack sfeertje daar. ‘t Was echt een verademing om in Oeganda te zijn, daar kan je gewoon op straat lopen zonder 200 keer per uur aangesproken te worden of je een armbandje voor je moeder wil kopen. Dus…in Kampala zit iedereen in Backpackers of in Red hot chilli, bij beide kan je safari’s regelen naar Murchinson falls, dat is 3 dagen en op 1 van de drie ga je naar Budongo Forrest om de chimps te zien. Het geluid wat ze maken, vergeet het mijn leven lang niet. In Oeganda ook echt een must raften op de Nijl. Mocht je meer tijd hebben, Rwanda schijnt geweldig te zijn. Wij hadden 5 weken en die vlogen voorbij, ik had zoveel meer willen zien. Dus 6 weken is goed te doen, maar denk dat je dan toch wel 1 of meerdere keren een lange busrit moet maken.

Succes,

Inge

• Chris

heeh Inge,

bedankt voor je enthousiaste reactie! Jij hebt het ook wel aardig druk gehad als ik dat zo lees. Denk je dat het Kibale Forest nog te verkiezen valt boven Budongo qua schoonheid en chimps? Het is er wel duurder maar misschien met reden?

Ik zit er idd over te denken om met zo'n georganiseerd reisje te gaan ja maar ik vertrek niet voordat ik een chimp heb gezien! kan altijd langer blijven natuurlijk…

Reften wil ik ook maar er schijnen daar wel mensen te verongelukken, waah, nog even goed over nadenken dus..