wat mag ik niet missen op zanzibar

• romany

In de kerstvakantie ga ik met mijn gezin (2 kinderen van 11 en 8 jaar) een safari maken door Tanzania. Voor onze rondreis door Tanzania heb ik een planning van wat ik wil zien, alleen sluiten we dit af met 3 dagen Zanzibar en hierin heb ik me nog niet voldoende verdiept. Kan iemand mij vertellen wat ik daar beslist moet doen of gezien moet hebben? Misschien ook leuke tips voor de kinderen daar. Alvast bedankt.

• Jan

Hoi Romancy,

1 dag Stonetown zou ik zeker meepakken

en daarna nog lekker 2 dagen genieten op een leuke strandlokatie.

Spicetour en een (snokkel)tocht met een Dhow ( lokale zeilboot) zijn zeker aan te raden.

Overigens kun je met bovenstande vraag beter terecht op:

http://www.zanzibar.prikpagina.nl/

Groeten,

Jan

• janet

Hoi,

Wij hebben op Zanzibar via het hotel een prive chauffeur geregeld en zijn op 1 dag eerst ' s ochtends vroeg gaan zwemmen in Kizemkazi met de dolfijnen ( ze zwommen echt heel dicht langs je, als je vroeg gaat zijn er nog niet zoveel bootjes die het water op gaan…) daarna wat gegeten aan de oostkust bij Paje, evt. nog even wandelen op het strand en daarna door naar het Jozani forest park met de Colobus aapjes ( ook voor kinderen helemaal geweldig) Op deze manier heb je in 1 dag een goede daginvulling en kun je je tijd zelf indelen ( met de chauffeur van tevoren afspreken wat je wilt gaan doen en in welke volgorde).

Stone town is leuk voor 2 dagen en voor het strand zijn wij een paar dagen in het noorden ( Kendwa) geweest. Erg mooi strand en geen last van Eb en Vloed.

Bij de oostkust ( Paje e.o.) ook heel mooi strand ( wat meer palmbomen) maar hier moet je weer rekening houden met eb en vloed. Bij beide is ( vonden wij) alleen weinig te doen, je kunt ' s avonds wat gaan eten en overdag op het strand liggen maar dit is vaak ook maar voor een paar dagen na de safari. ( dus niet zo erg)

Snorkelen bij Mnemba Atoll vonden wij een tegenvaller…je zag weinig, hadden er meer van verwacht na sommige internetverhalen, ook de duikers hadden niet veel byzonders gezien.

Hopelijk heb je er iets aan..

Veel plezier…