tips goedkope tickets ?

• Mel

wij willen in januari weer naar tanzania (dar of kili) of kenia (nbo of mba) vliegen,

heeft iemand nog tips voor goedkope luchtvaartmaatschappijen ?

(vertrek bru, dus of ams)

• Lia

Je kunt eens kijken op www.swoodoo.de of op www.melookyoubook.com

Op deze laatste site zoekt men voor jou de beste aanbieding. Ze vragen hiervoor een vergoeding van 20 euro voor maximaal 6 reizigers.

Succes.

• Jan

Volgens mij is het niet slim om te betalen voor een zoekopdracht.

Je kunt heel makkelijk op internet allerlei vluchten zoeken.

Een goede tip is wel om via Duitsland (Dusseldorf) te vliegen met als bestemming Nairobi.

En dan met de bus naar Tanzania gaan. Dat scheelt je meer dan 500 euro per ticket.

Bij lthur is er overigen nu een lastminute aanbieding voor 478 euro naar Nairobi.

Groeten,

Jan

• Hendrikus

AAnvulling/correctie op vorige bericht.

Inderdaad is Ltur het goedkoopst met vluchten naar Oost-Afrika; maar die (echt) goedkope vluchten gaan naar Mombasa, vorige week 315 euro voor 14 dagen. Voor Nairobi liggen de prijzen zo rond de 700 euro.

Vanaf Mombasa is er een dagelijkse busdienst, Skandinavian, naar Dar es Salaam, kost 12 euro.

• Robert

Het is ons gelukt.

Gisteren geboek via cheaptickets.nl.

Vlucht vanaf Dusseldorf via Amsterdam en Nairobi met KLM/Kenia en Precision voor €704. Van 12.01.2009 t/m 26.01.2009.

Veel goedkoper zal het niet meer worden.

Robert

• Els

Gefeliciteerd. Stilletjes beetje jaloers.

• frank

hallo mensen,

mijn vriendin en ik willen ongeveer van 18 juli 2009 t/m 15 augustus 2009 naar tanzania.Nu lees ik dat het goedkoper is te vliegen via mombasa of nairobi en dan de bus te pakken naar tanzania.

Weten jullie waar ik nu al kan boeken of kan ik beter wachten met kopen van een ticket tot volgend jaar? En waar ik vandaan moet vliegen maakt me niet uit …………brussel n/dusseldorf enz.Welke vliegmaatschappij raden jullie.Ik las LTUR was het goedkoopste?

Hoelang duurt de busreis vanuit kenia naar tanzania eigenlijk?

• Sander

Hoi Frank,

Veel mensen vliegen inderdaad naar Kenia en reizen van daaruit over land naar Tanzania. Er vindt simpelweg meer concurrentie qua vluchten plaats op Kenia dan op Tanzania -althans, dat was altijd zo totdat afgelopen januari de pl*r*s uitbrak in Kenia… (pardon my French).

Inmiddels is de rust daar weer hersteld en zie je op het Kenia prikbord (kenia.pagina.nl/prikbord) dan ook allerlei tips verschijnen om er goedkoop naartoe te vliegen. Dat werkt in de praktijk zo:

Chartermaatschappijen vliegen (over het algemeen) op Mombasa, vanwege het feit dat alle pakketreizen hun toeristen onderbrengen in hotels aan de kust. Het goedkoopste charterticket scoor je altijd juist kort van tevoren, dus dan ben je nu voor de zomer van 2009 nog veel te vroeg. LTUR is inderdaad een goede optie, maar vooral als je last minute of zelfs last second vliegt (vandaag boeken, zaterdag weg bijvoorbeeld). Riskant is natuurlijk wel dat juli/augustus schoolvakantieperiode is en dat er dan dus helemaal geen stoelen overblijven die tegen een laag tarief weg gaan. Martinair vloog ook op Mombasa maar is daar nog steeds niet opnieuw mee begonnen sinds de onlusten van januari 2008. Een charter zal dus al gauw uit Duitsland (Düsseldorf/Frankfurt) of België (Zaventem, Brussel) vertrekken (al lees ik op het Kenia prikbord dat de meeste Belgen nu ook naar Duitsland moeten om een charter te pakken). Als je in het zuiden/oosten van Nederland woont is dat zeker niet verkeerd.

Bij lijndiensten werkt het (over het algemeen) precies andersom: de goedkoopste tarieven zijn het eerst verkocht. Tenzij ze gaan stunten, maar dat gebeurt ook meestal pas kort van tevoren. De meeste lijnvluchten in Kenia komen aan in Nairobi.

Dan je vraag over hoe lang het duurt om vanaf Mombasa of Nairobi naar Tanzania te reizen: dat hangt er erg vanaf waar in Tanzania je wilt zijn. Er gaat een rechtstreekse shuttle service van het vliegveld van Nairobi naar Arusha (de ‘safarihoofdstad’ van Tanzania), bijvoorbeeld Riverside Shuttle Service (comfortabele moderne bussen). Deze doet er ongeveer 5 uur over inclusief een stop aan de grens. Ik meen dat dit 20 of 25 US$ p.p. kost.

Vanaf Mombasa rijdt ook een moderne tourincar naar Tanzania, namelijk Scandinavian Bus Service, maar deze rijdt (in ongeveer 2 a 3 uur meen ik) naar Tanga, aan de kust (ik dacht voor 10 US$ p.p.). Om daar vandaan in bijv. Arusha te komen waar de meeste safari's beginnen, is wel wat ingewikkelder, want op die route rijden alleen Afrikaanse bussen. Dit zijn van die ouderwetse Amerikaanse schoolbussen die gemiddeld 40km/u rijden en tjokvol zitten. Wel veel ‘couleur locale’ ;-)

Verder moet je meerekenen dat als je op Kenia vliegt, je ook een doorreisvisum voor Kenia nodig hebt (20 US$ als je niet langer dan 24 uur in Kenia verblijft, 50 US$ als dat wel zo is).

Dan nog een laatste tip: Condor (ook een Duitse charter) vliegt op Kilimanjaro International Airport in Tanzania.

Succes!

Sander