pinnen en creditcard op zanzibar

• ikke

Wij gaan bijna 2 weken naar Zanzibar. de eerste 2 dagen zijn wij in Stonetown. Daarna gaan we 4 dagen naar het noorden en dan 4 dagen naar het zuiden van het eiland.

Is er naast Stonetown nog gelegenheid om te pinnen? Of kan je je creditcard gebruiken over het gehele eiland? We moeten ook nog een taxirit van noord naar zuid regelen om in het zuiden te komen. Hoeveel zou een rit ongeveer moeten kosten?

Iemand tips?

Hoeveel geld heb je ongeveer nodig voor lunch en diner per dag?

Dank voor de info

• Albert Brink

Hallo Ikke.

Op Zanzibar kun je pinnen in Stonetown maar………het werkt niet altijd.

In sommige wat duurdere hotels kun je betalen met creditcard maar neem genoeg cash mee. Reken voor lunch en diner op ongeveer 45 USD pp per dag.

Transport van noord naar zuid zal ongeveer 100 USD zijn.

Ik heb daar een vriend, ik woon zelf in Moshi, die dat wel voor je wil doen.

Voor meer informatie mail me maar op kilitrek47@yahoo.com

Groetjes Albert

• ikke

Dank voor je aanbod. We zullen het overwegen.

• SafariHans

Pinnen op Zanzibar is eigenlijk alleen goed mogelijk in Stone Town.

Pinnen met Visa wordt veel geaccepteerd, Eurocard veel minder. Barclays accepteerd Eurocard en heeft een bijna altijd werkend systeem, overige banken lijken meer afhankelijk van slechte of niet werkende verbindingen.

Advies: neem cash mee en verdeel dat onder de reizigers.

Goede safari!

• ikke

Creditcard Visa of Mastercard wordt wel over het hele eiland geaccepteerd? In restaurants, winkels en hotels?

• Jan

Bij de grotere hotels en te dure winkels kan je vrijvel altijd terecht met je creditkaart.

Wel wordt er vaak een toeslag gevraagd.

groeten,

Jan

• Els

Horen al deze postings niet op de zanzibar pagina?