autohuur en kamperen

• Arjan en Patricia

Hallo allemaal,

Volgend jaar juni willen we graag naar Tanzania. We zullen met z'n 5en reizen in 2 auto's. Ons reisdoel is Noord Tanzania; Serengeti, Ngorongoro, Arusha, e.d.

Nu willen we graag weten of het mogelijk is om in Tanzania een 4x4 te huren, het liefst 1 met en 1 zonder daktent. Ivm met meenemen van een medisch apparaatje is een koelkastje nodig.

Een ander alternatief zou zijn om een auto te huren in Kenia, maar die moet dan wel de grens over mogen.

Ook vragen we ons af of het makkelijk is om campsites te vinden en of ze van te voren gereserveerd moeten worden.

We hebben ervaring met het zelfstandig reizen in Namibie, Zambia, Botswana en kunnen goed omgaan met een 4x4.

Andere tips over mooie plekjes en praktische zaken zijn zeer welkom uiteraard.

Alvast bedankt,

Groet van Arjan en Patricia

• Adri de Visser

In Tanzania kan je voor een auto(Landrover) met daktent terecht bij Fortes Safaris in Arusha.

Zelf een wat mindere ervaring mee.

Ook kan je terecht bij Toughtracks 4x4Hire in Naivasha Kenia,deze bieden betere auto aan Nissan met daktent etc.

Groet Adri

• Arjan en Patricia

Bedankt voor je reactie.

Zou je aan kunnen geven wat de mindere ervaring was?

Waren de auto's niet goed, of de service.

Ik probeer nog steeds campsites te vinden, maar ik kom alleen maar op lodges en tented camps………

Hoe heb jij dat daar gedaan?

Groet van Arjan en Patricia

• Serge

Hi Adri,

Kun je aangeven wat je mindere ervaring was? Kan ik erop letten

als ik met ze verder ga.

groet,

Serge

• Adri de Visser

Campsites kun je vinden in de Lonely planet en in de Rough Guide

Groet adri

• Adri de Visser

Tough Tracks is inmiddels gesloten met onmiddelijke ingang vanwege de mindere economische situatie in Kenia,dus ik ben inmiddels weer op zoek naareen auto met daktent in Kenia of Tanzania Wie??

Groet Adri