Verrekijker

• Remy

Wij vertrekken in september voor onze eerste safari naar Tanzania. Wat voor sterkte raden jullie aan voor de verrekijker? Is 8x21 voldoende?

• patrick

Waarom zelf meenemen?Een safari company heeft altijd een verrekijker met de juist sterkte als standaard uitrusting in zijn voertuig liggen.Zij weten wat het beste is en waar wat te zien valt.

• josan

Nou dat is niet altijd het geval, onze chauffeur/gids wilde graag af en toe even kijken door onze verrekijkers omdat deze een stuk beter waren.

Wat je wil hangt enorm af van de prijsklasse waar je in zoekt. Ik had een 8 maal 12 mee. Maar veel belangrijker is de kwaliteit van de lens! Zoek eens op internet en je komt een hele hoop te weten over verrekijkers.

groet

• jos

Hallo,

Wat josan hierboven heb geschreven klopt!! ten minste wat het lenen van de verrekijken betrefd. Onze gids wilde graag door onze kijkers turen omdat die een stap of 3 beter zijn dan dat hij in de auto heeft.

Het verhaal dat josan zegt dat ze een 8 x 12 bij zich had klopt niet het was namelijk 8x32.

Wanneer je goede informatie wilt hebben over verrekijkers dan kan ik iedereen de volgende winkel aanbevelen: House of outdoor in Maarssen

Die hebben echt verstand van zaken en kunnen je alles vertellen. daarbij zijn ze net zo scherp geprijsd als de internet aanbieders. Hier laten ze de verschilllen zien wat er allemaal op de markt is. Nog niet eerder zo'n grote collectie kijkers gezien.

Het was voor mij persoonlijk meer dan dubbel waard dat ik een kijker had die kwalitatief veel beter was dan de rest. Het merk is Bushnell (usa) Kijker koste ongeveer 250 euro. is een hoop geld maar het is voor mij persoonlijk irritant wanneer ik naar jachtluipaarden zit te turen en ik allen maar schimmen ziet in plaats van scherpe beelden. Zeker met schemer was ik erg blij met de goede kijker, je ziet meer dan andere kijkers.

Wat de kwaliteit bepaald bij kijkers is de kwaliteit van Glas en de lensopening.

8x32 betekent: 8 keer vergrote en 32= is de lens diameter. Daarbij zijn er erg veel verschillende kwaliteiten glas en je kan een kijker kopen van 25 euro tot een swarofski van 3000 euro. ( en die van 3000 is echt beter) Meer dan 8 keer vergroten heb je niet nodig want ga je meer dan 8 keer vergroten dan wordt het moeilijk om het onderwerp goed in beeld te houden in een auto. het hobbelen en schudden werkt bij meer vergroten veel meer door.

nou ja je kan er een boek over schrijven en de persoon die in de winkel staat in maarssen heeft dat dan ook gedaan.

Veel succes met het zoeken naar een kijker van je zin.

Jos