Hoi Marije, dat zou fijn zijn! Dankjewel voor je moeite alvast! Kennen jullie elkaar goed? Groetjes Caro
Hallo, je zou ook bij deze aanbieder kunnen checken, zoals je inmiddels weet zijn de parken en campsites behoorlijk prijzig, maar het goede nieuws is natuurlijk wel dat de dollar goedkoop is, dit is de link http://www.freewebs.com/kaingu/
Wij zijn met een groepje van vier voor 140$ pppd gegaan, alle parken enzo inbegerepen.
Mocht je naar Kenia willen gaan, dat doet deze aanbieder ook en kenia is goedkoper dan tanzania ( vanwege entree gelden e.d.)
groetjes
Loulou Beavers
Als je goedkoop op safari wil ga dan naar het zuiden van Tanzania. Wij hebben afgelopen september een safari gedaan in Ruaha national park. Ontzettend veel dieren gezien (bijna allemaal). En bij alle dieren (op een keer na, bij de cheetah) stonden we als enige auto te kijken. Dus geen drukke bedoeling met 10 auto's (of meer) om een dier heen.
Daarnaast is het een schitterend park.
Wij zijn niet zo goed in onderhandelen en betaalden 380 dollar. Daarbij zaten een transfer van het plaatsje naar het park, de entree, een overnachting, de eerste dag zo'n 8 a 10 uur in het park gereden en de tweede dag nog eens een uur of 3. We hadden de jeep voor ons alleen (waar dus nog wel op te besparen valt als je dat wil). Dit bedrag is voor 2 personen en moet dus nog wel goedkoper kunnen omdat wij niet zo goed zijn in onderhandelen.
Ik kan echt iedereen aanraden naar het zuiden te gaan. Het is veeeeel minder toeristisch als het noorden.
We sliepen overigens echt midden in het park, dat is in de meeste parken in het noorden volgens mij ook meteen een stuk duurder. Maar goed het noorden is niet voor niets toeristisch waarschijnlijk en ook mooi!
Hoi Lotti,
Wij zijn inderdaad naar Iringa gegaan en hebben daar 2 of 3 tourbureautjes bezocht en het geregeld. De exacte naam weet ik niet meer. En heb op het moment de lonely planet ook niet bij de hand. Maar we hebben dus een excursie geboekt waarbij we vanuit Iringa met de auto naar Ruaha gingen, 1 nacht in het park sliepen en weer teruggebracht werden naar Iringa. Er waren niet zoveel verschillende mogelijkheden voor het overnachten in het park. We sliepen in hutjes van de overheid geloof ik. Erg goedkoop en zagen er prima uit.
Het is echt een aanrader!
Groetjes Yvonne
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?