low budget safari

• caro

Hallo allemaal, is het mogelijk om een safari in Tanzania te boeken die echt low budget is, dus met kamperen, eenvoudige maaltijden enz.? Kan dat voor 100 dollar per persoon per dag? Welke safari-aanbieders zijn gericht op de budget-reiziger? We willen wel naar de Serengeti en/of Ngorongoro. Groetjes Caro

• Ruud

Hoi,

als je met een zg. overlandtruck op pad wil gaan heb je kans dat het gaat lukken.

Je moet dan wel zelf je tent opzetten e.d.

Maar ik geloof dat de toegang naar de krater aleen al 100$ pppd is…

Niet echt goedkoop..

Als je goedkoper wilt gaan kom je snel in Zuid Afrika terecht. Kruger is niet overdreven duur en ook zeker de moeite waard. Voordeel van ZA is dat je het prima op eigen gelegenheid kan doen.

Ruud

www.afrikafotosafari.nl

• caro

Hoi Ruud, bedankt voor je reactie. Echter, mijn vriend en ik doen eerst vrijwilligerswerk in Tanzania, aansluitend willen we op safari. We zijn dus echt op zoek naar safari-aanbieders in Tanzania.

Kan iemand een indicatie geven van wat een low-budget safari in Tanzania dan wel kost? En weet iemand een goede aanbieder? Alvast weer bedankt!

Groetjes Caro

• marije

Ik ben ruim twee jaar geleden met mijn vriend op safari geweest lowbudget naar Serengeti, Arusha National park en Ngorongoro. Omdat we met z'n tweeën reisden kostte dat toen ongeveer 100 dollar per persoon per dag. In je eentje is het wellicht duurder! En in een grotere groep weer wat goedkoper!!

De prijs van de entree voor de parken is intussen wel fors gestegen heb ik gehoord!

Vaak zijn het kleine bedrijfjes die het zo goedkoop en toch precies op jouw wensen voor je kunnen aanbieden. En die zijn dan weer moeilijk (of helemaal niet) te vinden op internet. Mijn guide heette Mkomwa Hamza en zijn website is www.africandarter.com Een hele aardige jongen en uitstekende guide en kok!!

• caro

Hoi Marije,

Heb je die safari in Arusha geboekt of vanuit Nederland? Ik ben altijd een beetje huiverig met het overmaken van geld naar een buitenlands bedrijf(je). Hoe heb jij dit toen gedaan?

Groetjes Caro

• yoki

Hoi Low budget reizen en overnachten zal wel lukken, wij zijn vorige maand ook met een klein budget geweest maar de toegang tot de Ngorongoro Crater is 50€ ppd en de toegang voor de driver iets minder maar het vervoer, busje of jeep, kost 200€ per keer dat je de in Crater afdaalt! Geen kattepis, Lake Manyara en Tarangire kosten per persoon 35€ pp en voor driver 10€ en voor de auto 35€ dit konden wij niet met Cash geld betalen maar alleen met Master Card …, dus ook niet met Visa card!

Serengetti weet ik niet….

Ik hoop dat het je lukt, succes en veel plezier, het is zeker de moeite waard!

• SafariHans

Beste Caro,

Op de TaNaPa website krijg je misschien een idee van de kosten.

Voor 1 dag safari en 1 nacht public campsite in het Serengeti NP betaal je aan parkfees $ 85 per persoon. Bij slapen op een Special campsite (schitterend alleen in de bush, maar wel 2 maanden van te voren regelen) gaat daar nog $ 25 per persoon aan parkfees bovenop.

Daarnaast krijg je de kosten voor een gids, auto, parkfees voor auto en gids, diesel, tent, uitrusting, kok en eten.

Om echt mooi in de parken te kamperen moet je de safari dus ruim van te voren regelen.

Een bezoek aan de Tanzaniaanse parken is kostbaar maar altijd zijn geld waard.

Groet,

• marije

We hebben de reis geboekt in Arusha bij een klein reisbureautje, dat bestaat inmiddels niet meer. Maar je kan gewoon contact opnemen met Mkomwa via zijn website en hem dingen vragen en/of bespreken (prijs, waar je heen wil, hoelang).

Als je een aanbetaling niet ziet zitten kan je dat ook bespreken. Volgens mij doet hij daar niet zo moeilijk over. Je kan ook op de bonnenfooi naar Arusha hoor, dat heb ik dus ook gedaan…. maar misschien vind je t wel leuk om vantevoren toch al wel contact met je guide te hebben…. Je kan mij ook persoonlijk mailen… ik heb nog regelmatig contact met Mkomwa en ik kan hem ook dingen vragen!!

• caro

Hoi marije, ik heb inmiddels contact opgenomen met Mkomwa, maar ik vond zijn offerte eerlijk gezegd aan de dure kant.. Kan daar nog over onderhandeld worden? :) Groetjes

• marije

Beste Carolien,

Mkomwa heeft mij inmiddels ook geschreven, ik zal eens even kijken wat ik kan doen voor je…. ik beloof niks!!

m.vesters@live.nl