Kilimanjaro beklimmen

• Damian George

Kindly try this this and am sure you will be happy with what they will offer in terms of pricing and services

www.tanzaniasaafariwonders.com

• Damian George

Damian George Schreef:

—————————————————— Kindly try this this and am sure you will be happy

with what they will offer in terms of pricing and

services

www.tanzaniasafariwonders.com

• Albert Brink

Hallo Ineke.

De prijs is afhankelijk van de route die jullie kiezen.

Wij bieden 5 dagen Marangu Route aan, incl alles en een overnachting voor en na de klim voor 1050 USD echter exl.fooien.

6 dagen Machame Route kost 1300 USD.

Neem eens een kijkje op www.kilimantreksandbikes.com

groeten,

Albert

• Tikva

Toevallig met Albert zijn organisatie geweest. (ter plekke geregeld). Waren erg te spreken over de gids met de bijnaam “the professor”

Je kunt ons verslag hier lezen.

De meeste mensen op de trek hadden ongeveer hetzelfde of meer betaald. Een stelletje gesproken die wel een stuk goedkoper uit waren. Alleen hadden ze een gids die ook porters was, en klopten wel meer dingen niet. Maar weet helaas naam organisatie niet meer.

• judith

Twee weken geleden stond ik op de top van Kili, na het ‘wandelen’ van de Machame route, 7 dagen. Ik heb dit via expeditiekilimanjaro.nl gedaan voor 1250 euro. Een uitstekende prijs, voor een uitstekende trip! Ik heb bewust gekozen om niet voor het allergoedkoopste beklimming te gaan, om zeker te weten dat ook alles goed geregeld was, voor mijzelf, maar ook voor de dragers.

Wanneer je goedkoper reist, wordt dit veelal bezuinigd op de dragers die gewoon onder het minimum betaald krijgen, of aanzienlijk meer moeten dragen dan wettelijk is toegestaan. Liever iets meer betalen en de dragers ‘normaal’ behandelen, dan zo goedkoop mogelijk naar boven willen. Maar die keuze is voor iedereen verschillend. Daarnaast heb ik meerdere dingen gezien op de berg (bijv wietrokende gidsen) dat ik persoonlijk niet wil meemaken. Via expeditiekilimanjaro.nl was alles uitstekend geregeld, met erg vakkundige gidsen en te tillen bagage voor de dragers.

Groet,

Judith

• edwin

Ik heb het gedaan via Zara Tours, wat me prima is bevallen.

Een beklimming boek je daar vanaf ca.1200 usd en ze hebben in Moshi een basishotel (Springlands Hotel), vanwaar ze alles regelen.

In dit hotel is er de mogelijkheid om een uitrusting te huren en je kan er je overtollige bagage opslaan.

Ik vond de hele organisatie en de beklimming erg soepel verlopen. Ik ga dit jaar weer terug om o.a Mt.Meru te beklimmen en zal dan zeker weer voor Zara Tours kiezen.

Voor foto's etc van mijn beklimming zie:

http://www.westenbergvakantiesite.nl/fotokilimanjaro.html

• patrick

Beste mensen,de kosten voor een beklimming zijn als volgt.Voor de parkfees aangaande een 5daagse trip is elke organisatie rond de 630 usd per persoon kwijt.Daar komen de kosten van transport nog bij,return vanaf Moshi ongeveer 25usd per persoon.Dan zit men met de kosten van het eten,perpersoon ongeveer 10-15usd per dag.Voorts de kosten van de dragers en de gids,er zijn organisaties die maar 1-2dollar per dag aan hun mensen betalen,dit is officieel niet toegestaan maar door de wildgroei aan dragers en gidsen doen ze het hiervoor.Normaal horen ze minimaal 3 usd-8usd per persoon per dag te krijgen,Als men dit allemaal bij mekaar optelt dan komt men uit op ongeveer 775usd per persoon.Dit is zonder alle commissies voor de organisatie.Het is dus zeer wel mogelijk om een 5 daagse beklimming te maken voor 850usd,men dient zich dan wel af te vragen of dit ethisch verantwoord is daar de mensen die je begeleiden er zeer weinig tot niets aan overhouden.De keus is aan U.

• edwin

Mee eens, maar als je de plaatselijke aanbieders vergelijkt zit er niet zoveel verschil in prijs.

Het belangrijkste deel van hun inkomen is de fooi.

Het is zeer gebruikelijk dat er na afloop een fooi aan het hele team gegeven wordt, bespaar hier dus niet op.

Tijdens de briefing kregen we een richtlijn over wat gebruikelijk wordt gegeven.(meer mag natuurlijk altijd en ook kleding, schoenen etc. wordt zeer gewaardeerd)

Als voorbeeld: Hoofdgids : 15 - 20 usd/dag

Assistent gids : 10 -15 usd/dag

Kok : 10 - 15 usd/dag

Drager : 8 - 10 usd/dag

Dit bedrag wordt per groep betaald, reis je alleen dan loopt het bedrag aardig op.

• Tonino Van Wonterghem

Bij JMT African Heart Expeditions zijn de prijzen als volgt :

Marangu : 1250 USD (5 dagen) - 1485 USD (6 dagen)

Machame : 1420 USD (6 dagen) - 1640 USD (7 dagen)

Umbwe : 1450 USD (6 dagen)

Rongai - Lemosho - Londros routes : 1495 USD (6 dagen) - 1715 USD (7 dagen)

Meer info : http://www.africanheart.com/N/kilimanjaro.htm

Het is niet aan te raden op zoek te gaan naar de goedkoopste provider, vooral in Tanzania. Dit geldt ook voor safari's.

• John

Dag Fred,

Je geeft het volgende adres op: . Als ik kijk krijg ik alleen en postbus adres. Is dit wel betrouwbaar?

Thanks