Kilimanjaro beklimmen

• Irene

Hallo,

Wij willen graag in juni de Kilimanjaro beklimmen, maar tot nu toe zijn alle organisaties die we hebben gevonden erg duur (900-2000 euro). Wie heeft nog goedkope (maar betrouwbare) opties?

Groeten Anja en Irene

• leeuwin

www.savannah-travel.com rekent 780 euro voor 6 dagen klim incl dragers, entreegelden en kampeergelden of hutten. dragers en gids inbegrepen en speciale slaapzakken te huur voor 10 euro pp. Savannah Travel heeft goede referenties !

• irene

Hoi Leeuwin,

Ibedankt voor je bericht, ik ben ook zojuist deze savanna-travel op internet tegengekomen. Tot nu toe inderdaad de goedkoopste, ben blij dat jij er positief over bent! die slaapzakhuur is dat 10 euro per dag? en komen er bij de totaalprijs nog fooien bij aan het eind, zo ja hoeveel is redelijk?

• Ruud

een optie is wellicht JMT african heart uit Arusha, bedrijfje van een Belg en een Tanzaniaan. Wij hebben een goede ervaring met hun gehad. Ze hebben de tocht uitstekend georganiseerd. Destijds (augustus 2005) kostte 7 dagen ons 995 USD pp (excl. fooien). Drager 5 USD per dag, gids en kok 10 USD per dag. Het was een fantastische ervaring maar ik ben nog nooit zo kapot gegaan. Wat was ik blij toen ik op de top stond.

• fred

Hoi,

kijk eens op http://www.trekkingtour-kilimanjaro.cjb.net/

Verder zou ik gewoon een mailtje sturen om te vragen naar de actuele prijzen. Een jaar geleden koste een 6-daagse beklimming 650 USD en en een 7-daagse beklimming 750 USD. Ik heb met Paul in 2002 Mount Meru beklommen en sinds zo'n drie jaar heeft hij zijn eigen reisorganisatie.

Succes! Groetjes,

Fred

• Karin

Hallo Fred,

Wij gaan eind juli naar Tanzania. Wij willen beginnen met een safari, dan de Kilimanjaro beklimmen en vervolgens via Pemba naar Zanzibar.

Wij hebben contact met Paul van Trekkingtour over de safari en de Kilimanjaro. Het klinkt heel positief maar misschien kunnen we met jou in contact komen om ons nog meer informatie te geven?

Met vriendelijke groeten,

René & Karin

• fred

Ja dat is geen probleem, jullie kunnen me gerust mailen: fred_marree@hotmail.com

Naast de trekkings heb ik Tarangire NP en de krater bezocht. Vervolgens naar Selous Game Reserve en daarna Zanzibar. Dus mocht je daar eventueel ook iets meer over willen weten… Ik hoor het wel!

Groeten, Fred

• kevin

Hallo,

Ik ben van plan om dezelfde tocht te ondernemen, heeft iemand ondertussen al goedkopere alternatieven gevonden?

Grtz,

Kevin

• Brian

Hallo Kevin en/of anderen,

Mijn plan is ook om deze expeditie te volbrengen. Zijn er nog recente goedkopere alternatieven en of tips?

Alvast dank,

Mvrgr,

Brian.

• Joke

Irene,

Je hebt verschillend routes met verschillende prijzen:

Marangu, Machame, Rongai, Umbwe, Shira, Lemesho.

Het mooiste zou zijn hoe meer mensen des te goedkoper de trip kost.

Maar je kan toch wel rekenen op 900 - 1800 dat verschilt nog wel eens.

Succes