Hallo allemaal!
Deze vraag heeft niet direct met Tanzania te maken, maar ik weet uit ervaring dat op dit forum erg behulpzame en ervaren reizigers komen, dus ik stel de vraag toch maar. De reacties zullen ook zeker van pas komen voor Tanzaniagangers…
Ik ben - na drie weken Tanzania - tot de conclusie gekomen dat ik de reistassen met een trolleysysteem (bij voorkeur met veel vakken) het meest praktisch vind voor verre (groeps-)reizen. Dus ben ik op zoek gegaan naar een geschikt model en ik kwam al snel uit bij Samsonite (voor de liefhebbers: Out-I Duffle/wh 81, 225 series out-liners). Maar dan ben je al snel minimaal 100 euro kwijt per tas. Ik vraag me nu af of de “merktassen” echt stukken beter zijn dan de goedkopere merken zoals in de winkels beweerd wordt. Ik heb namelijk ook hele mooie goedkopere tassen gezien (40 of 50 euro per stuk), ook met twee of drie jaar garantie maar dan van een - voor mij - wat onbekender merk. Ik heb er geen zin in om na een vliegreis met een kapotte tas aan te komen. Ik heb natuurlijk ook geen zin om twee keer zo veel geld uit te geven alleen voor een merknaam. Vandaar dat ik jullie ervaring met tassen (positief of negatief) graag hoor.
Groeten,
Suzanne