Ervaring met reistassen

• Suzanne

Hallo allemaal!

Deze vraag heeft niet direct met Tanzania te maken, maar ik weet uit ervaring dat op dit forum erg behulpzame en ervaren reizigers komen, dus ik stel de vraag toch maar. De reacties zullen ook zeker van pas komen voor Tanzaniagangers…

Ik ben - na drie weken Tanzania - tot de conclusie gekomen dat ik de reistassen met een trolleysysteem (bij voorkeur met veel vakken) het meest praktisch vind voor verre (groeps-)reizen. Dus ben ik op zoek gegaan naar een geschikt model en ik kwam al snel uit bij Samsonite (voor de liefhebbers: Out-I Duffle/wh 81, 225 series out-liners). Maar dan ben je al snel minimaal 100 euro kwijt per tas. Ik vraag me nu af of de “merktassen” echt stukken beter zijn dan de goedkopere merken zoals in de winkels beweerd wordt. Ik heb namelijk ook hele mooie goedkopere tassen gezien (40 of 50 euro per stuk), ook met twee of drie jaar garantie maar dan van een - voor mij - wat onbekender merk. Ik heb er geen zin in om na een vliegreis met een kapotte tas aan te komen. Ik heb natuurlijk ook geen zin om twee keer zo veel geld uit te geven alleen voor een merknaam. Vandaar dat ik jullie ervaring met tassen (positief of negatief) graag hoor.

Groeten,

Suzanne

• Ruud

Hallo Suzanne,

wij reizen al een jaar of 8 met dezelfde (trolley)tassen. Wij hebben het merk Delsey en ook die waren niet de goedkoopste maar ondanks de vele reizen die wij inmiddels met die tassen hebben gemaakt, mankeert er nog steeds niets aan de tassen. Overigens reizen wij meestal met een camper dus eenmaal in het land van bestemming (zuidelijk afrika) pakken wij de tassen uit en wordt er dus niet veel meer mee gezeuld…

Maar je weet hoe er mee gegooid en gesmeten wordt bij de diverse luchtvaartmaatschappijen. Dan denk ik dat je bij een duurdere tas natuurlijk ook wel voor het merk betaald maar ook een stukje degelijkheid en waarschijnlijk steviger materiaal. Er is niet zo vervelend dan dat je op een luchthaven op je tas staat te wachten en er komt een tas met bijv. kapotte ritsen oid. Ik denk dat ik toch zou kiezen voor een wat duurdere en waarschijnlijk steviger tas. Zeker als je vaker dergelijke reizen wilt gaan maken.

groeten

Ruud

www.afrikafotosafari.nl

• Marja Werkman

Hallo!

Op 21 januari vertrekken mijn vriend en ik voor 2 weken naar oost Afrika, eerst 1 week Kenia en dan 1 week Tanzania.

Ik heb nog geen ervaring met reistassen, maar wij hebben beide een Samsonite koffer met een zachte schaal, enigzins plooibaar.

Graag zou ik willen weten of deze koffers toegestaan zijn tijdens een safari, in onze papieren staat wel dat koffers met harde schaal niet zijn toegstaan dus we gingen er van uit dat die wij hebben wel mogen.

Kan iemand mij uit de droom helpen?

Marja

• Ruud

Hallo Marja,

ik denk dat je voor de zekerheid even met je reisbureau contact op moet nemen maar in eerste instantie zou ik zeggen dat zij echte reistassen wel goedkeuren en dit soort koffers niet maar ik zou er een belletje aan wagen..

succes

en een hele mooie vakantie!

Ruud

www.afrikafotosafari.nl

• Marja Werkman

Hallo Ruud,

Bedankt voor de tip, ik heb meteen het reisbureau maar even gebeld en zij hebben het nog even voor me nagevraagd bij de touroperator.

De koffers zijn inderdaad niet toegestaan. Er zijn nog steeds wel mensen die er mee aankomen maar als er dan geen plaats voor is in de laadruimte moeten ze in het zitgedeelte en dat is natuurlijk erg storend.

Wij gaan dus tassen meenemen en zo min mogelijk kleding, ik heb wel uit alle verhalen begrepen dat het helemaal niet erg is als je vaak dezelfde kleren aanhebt.

Marja

• Joke Ruud & Sylvester

Hangt er ook vanaf of je met meerdere personen reist.

Wij hadden een prive safari, en daarbij was een hardschalen koffer geen enkel probleem.

Groeten Joke

• ray

Hallo,

wij (mijn vriend en ik) gaan eind juni naar Kenia. ! week safari met 1 week strand verlenging.

Het reisbureau heeft ons ook al verteld dat harde koffers zjin niet toegestaan, maar wat ik me af vraag , is moet je echt een reistas hebben (dan gaat mijn voorkeur er naar een wieltas uit) of de zachte troleys ook “goedgeleurd” kunnen zijn?

Alvat bedankt voor een antwoord!

Groetjes,

Ray