Gensovergang kenia-tanzania

• climmy

Hoi Hoi!!

Kan me iemand vertellen welke grensovergangen tussen kenia en tanzania open zijn voor toeristen (met huurauto)? Ik heb nml vernomen dat bijv. de grensovergang tussen de serengetti en masai mara alleen doorgankelijk is voor oost-africaanse inwoners.

groetjes climmy

• Hans

Beste climmy,

Die grensovergang zit dicht, hier wordt tussen beide landen al jaren over onderhandeld.

Probeer de Isebania.

Groet,

Hans.

• patrick

climmy,

het boekje “kenia/tanzania/zanzibar” van Dominicus geschreven door Bas Vlugt en Arjen Westra bevat heel veel praktische info over deze landen voor de zelfstandige reiziger. het isbn nummer is 90-257-3457-x

wellicht het aanschaffen waard.

patrick

• climmy

Hoi Hans, bedankt voor je reactie maar.. welke bedoel je met Isebania?

Bedoel je de overgang bij Sirari?

Ik maak uit alle georganiseerde reizen op dat ze hier niet de grens oversteken maar weer helemaal terug gaan naar namanga. Waarom doen ze dit? Lijkt me niet logisch, of zijn alle overgangen in het westen tussen kenia en tanzania dicht? Wij hebben nml een route op het oog en vragen ons af of het allemaal wel mogelijk is. (zie: http://reisverhalen.web-log.nl/)

groetjes climmy

• Hans

Beste climmy,

De Isebania overgang is inderdaad dezelfde als Sirare, zie:

http://www.tanzania.go.tz/immigrationf.html en die is open.

Groeten,

Hans.

• Mike

Hoi Climmy,

Wij reizen alleen dan wel georganiseerd (prive-reis) wel vanuit de Masai Mara (via Lake Victoria) naar Serengeti via de grensovergang Isebenia. Wij hebben dit echter wel moeten verzoeken bij ons reisbureau, omdat de meeste inderdaad eerst teruggaan naar Nairobi en dan via Arusha naar Serengeti gaan. Voor meer info hierover kun je Ghazala Travel in Zwolle mailen en/of bellen. Of dit ook mogelijk is als je zonder georganiseerde reis reist. Wij zijn in ieder geval geen afrikanen en voor ons is het ook mogelijk.

Groetjes Linda.

• Silvia G

Je kunt ook nog iets westelijker de grens over bij Kisi (Kenia). Deze weg loopt langs het victoriameer en dus buiten de serengeti en Masai Mara om.

• Geurt Diepeveen

Even een oud topic nieuw leven inblazen.

Weet iemand wat nu precies het verhaal is bij de Taveta - Holili Grens overgang.

Wij gaan in mei met eigen auto door TZ en Kenia reizen en will vanuit kenia terug naar tanzania via die grensovergang, maar dat wordt ons afgeraden door kennissen die in kenia wonen. (wij wonen zelf in tz).

Iemand een idee ?

• climmy

Hoi,

Wij zijn zelf in sept. over deze grensovergang geweest en het heeft ons een paar uur geduurt om de grens over te steken. Deze grensovergang wordt niet veel door toeristen gebruikt en hebben hier dus weinig ervaring mee. Wij zelf hadden een keniaanse huurauto en het regelen van het papierwerk koste erg veel tijd. Er wordt geloof ik nogal wat autohandel gedreven op deze plaats vandaar deze óverdreven' controle op de auto. Maar het is dus wel mogelijk en met een eigen auto zal het wel sneller gaan.

groetjes climmy

www.climmy.tk

• Bart Schoonus

Om nogmaals nieuw leven in dit forum te blazen,

Wij gaan kenia en tanzania verkennen in een gehuurde 4wd vertrekkende vanuit Nairobi.

Weet iemand een goede route inclusief een goede grensovergang om dit te doen, zodat we the masai mara, serengeti en ngorogoron krater kunnen zien?

Bij voorbaat dank!